Ezine.bg»Статии»Красота»Козметика и Козметични Процедури»Забравете за солариума - учените откриха крем за перфектен тен

Забравете за солариума - учените откриха крем за перфектен тен

MarianeMariane
Джедай
143277281
Крем за слънце

Забравете за солариума, за часовете прекарани край басейна или на плажа и безкрайното мазане с лосиони против изгаряния.

След близо десетилетия усилия в лабораторията учените са открили как могат да накарат кожата да потъмнее естествено, без да бъде излагана на вредните ултравиолетови лъчи.

Благодарение на новото изобретение ще може да се сдобием с перфектен тен при това при нулев риск от възникване на рак на кожата.

Откритието е революционно, защото не става дума за поредния крем за потъмняване на кожата, който на практика оцветява само най-горния ѝ слой, а за принципно различно откритие.

Плажно мляко

Кремът, който учените са създали, има активно вещество, стимулира възпроизвеждането на произвеждащите пигменти клетки. Опити с мишки с рижа козина са показали отлични резултати, като предстоят да се направят и клинични изпитания на крема върху хора.

Ръководител на екипа, създал крема за перфектен тен, е д-р Дейвид Фишър от Масачузетската обща болница. По думите му човешката кожа е невероятна бариера, през която трудно се прониква.

Но след десетилетия на опити, те са успели да преодолеят бариерата с помощта на малки по размер молекули, които могат да преминат през липидите и да се свържат с ензима, въздействащ върху пигментацията на кожата.

Слънцезащита

Тестовете се показали, че активното вещество, което към момента се пази в тайна, кара човешката кожа да потъмнява в зависимост от използваната доза.

Или казано с по-прости думи - колкото повече се мажете с крема за естествен тен, толкова по-тъмна ще става кожата ви, като пигментацията ще зависи не само от честотата на използване, но и от прилаганите дози.

Откритието на учените има не само естетическо значение и не е насочено толкова към козметичната индустрия. В по-широк аспект кремът може да бъде работеща стратегия за защита на кожата и дори превенция на появата на рак на кожата.

Любими