Как да сме здрави през зимата

Как да сме здрави през зимата

Зимата е период, в който е най-трудно да водим здравословен живот, тъй като заради студа често ни се хапва висококалорична храна, по-малко се движим и прекарваме повече време в помещения.

Намалената активност и добрият апетит могат в крайна сметка да доведат до увеличаване на риска от затлъстяване и сърдечни заболявания, а в помещенията се увеличава рискът от простуда и грип.

Затова е отлична идея да помислите как да се предпазите от подобни рискове. Има няколко стъпки, които водят в правилната посока.

Балансирана диета – използването на здравословна храна ще помогне на тялото да се справи с простудата и грипа. Включете в храната си много пресни плодове и зеленчуци, богати на витамини и хранителни вещества.

Ако имате замразени, те също ще свършат работа. Може да допълвате храната си с хранителни добавки като витамин С, цинк, ехинацея, които ще подобрят имунната система.

Вода – дори да не чувствате жажда, пийте много вода през зимата, за да поддържате водния баланс на тялото си. Отоплителните уреди изсушават въздуха и това може да доведе до изпаряване на водата от човешкото тяло.

Водата също така извежда токсините от организма и спомага преработването на храната. Минимумът вода на ден трябва да е поне 8 чаши.

Как да сме здрави през зимата

Физически упражнения – ако студът спира порива за двигателна дейност, можете да правите упражнения и в помещения. Изберете упражнения за части на тялото или комплексни упражнения. Можете да се упражнявате в спортни зали или у дома. Най-важното е да спортувате редовно.

Свежият въздух – прекарвайте време навън, на свеж въздух. Той помага за пречистване на белите дробове и зареждането им с кислород, който осигурява на тялото повече енергия и ни кара да се чувстваме по-добре.

Ако правите упражненията си на чист въздух, това ще даде преимущество на здравето ви и ще подсили издържливостта ви.

Отпуснете се – нищо не е от такова значение като отпускането, особено когато се чувствате зависими от времето. Има много начини - четене на книги, гореща вана, йога и каквото и да е друго, което ви действа отпускащо. Това ще спомогне и за здравия сън, който действа зареждащо на организма.

Проветряване на помещенията – макар през зимата грижата на всички да е как да затоплят помещенията, задължително те трябва и да се проветряват ежедневно.

Застоялият въздух спомага за развиването на редица заболявания, например астма. А в помещенията, в които се събират много хора и не се проветрява, вирусите се разпространяват много лесно и бързо.

Хигиена на ръцете – много хора не отделят достатъчно внимание на това, но елементарното измиване на ръцете може да предотврати разпространяването на инфекции вкъщи, в училище или на работа. Изградете си навик - поне 5 пъти дневно се измивайте с антибактериален сапун.

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати