Хранителни добавки при менопауза

Хранителни добавки при менопауза

Менопаузата при жените се определя като периодът след последната менструация. Обикновено промените настъпват около 40 годишна възраст и понякога продължават до 50-55 годишна възраст. Започват драстични промени в тялото и нивата на хормоните. Можете да смекчите симптомите по време на тази трансформация на женския организъм, като приемате някои важни хранителни добавки.

Не трябва да чакате до момента, в който вашият лекар ще диагностицира менопаузата. Хубаво е да започнете с приема на добавки още в периода, в който усетите появата на първите етапи на това състояние. Така ще подготвите организма и физиологичните процеси по-късно ще протекат по-леко и незабележимо.

Седемте най-важни добавки при менопауза

Калций - той е от съществено значение, по време на менопаузата, тъй като поради хормоналните промени костите стават по-крехки. Освен това калцият помага при симптомите на нощно изпотяване, горещите вълни и стреса - симптоми, характеризиращи този период.

Витамин Е - необходим за поддържане на хубава кожа. Той също облекчава симптомите на нощното изпотяване и горещите вълни, а освен това ще ви направи и по-енергични.

Поради намаляване на колагена и естрогена в женското тяло, витамин С е необходим за поддържането на еластичната кожа. Той има положителен ефект при горещите вълни и сухотата на влагалището по време на менопаузата.

Витамин D - той помага на тялото да усвои по-ефективно калция, получен чрез храната или хранителните добавки.

Витамин K - прави костите силни и намалява риска от остеопороза. Необходим е поради по-голямото предразположение на жените в менопауза към остепорозата.

Магнезий - Подобно на витамин D, магнезият е от съществено значение и помага на тялото да абсорбира калция.

Витамин В - намалява стреса, тревожността и депресията, характерни за този период.

Допитайте си до вашия личен лекар при избора на хранителни добавки. Уверете се, че знае за намеренията ви да облекчите симптомите на менопаузата чрез тези суплементи. Лекарят трябва да прецени кои добавки са по-добри за вас, в какви дози да ги приемате и кои от тях да избягвате, поради други здравословни проблеми. Например, жените, които имат заболяване на щитовидната жлеза, трябва да бъдат много внимателни по отношение на калциевите добавки - най-необходимите добавки по време на менопаузата.

Рейтинг

4.4
Общо 8 гласували
5 5
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари