Как да се предпазим от запек

Как да се предпазим от запек

Обикновено запекът се дължи на неправилно хранене, като консумиране на прекалено много обработени храни за сметка на богатите на целулоза зърнени храни, плодове и зеленчуци.

За да се предпазите от запек следвайте определени хранителни правила.

Избягвайте редовната консумация на сухи храни.

Придържайте се към меню, в което са включени плодове, зеленчуци, съдържащи целулоза, сушени плодове, овесени ядки, сливи и фурми.

Избягвайте заседналия начин на живот, разхождайте се, правете упражнения, спортувайте.

Правете си отвара от билки, които помагат за редовното изпразване на дебелото черво. Такива билки са липа, майчин лист, зърнастец.

Как да се предпазим от запек

За да се предпазите от запек или да облекчите положението при вече съществуващ, коренно променете хранителния си режим. Горещо се препоръчват пресните плодове, особено е хубаво сутрешната закуска да е изцяло от плодове. Между храненията пийте много вода, тъй като прогонва чувството на глад и помага за работата на отделителната система. Полезни са ябълките, съдържат много пектин и баластни вещества, както и сушените сини сливи. Вечерта ги накиснете във вода, а на сутринта я изпийте. Това е чудесно превантивно средство срещу запек. Овесените ядки също са богати на баластни вещества и предпазват от запек.

Целулозата предпазва не само от запек, но и от различни туморни образувания в храносмилателните органи. Съдържа се в триците, ръжения хляб, нерафинираното брашно, ябълките, морковите, граха, крушите, зелето. Пектинът намалява нивото на холестерол в кръвта, регулира отделянето на жлъчен сок, предпазва от рак на правото черво. Най-много пектин има в морковите, цвеклото, ябълките, портокалите, бананите, боровинките.

Хранете се с повече плодове и зеленчуци, приемайте голямо количество течности под формата на супи, бульони и сокове, не водете застоял начин на живот. Това е най-добрия вариант да се предпазите от неприятния запек.

Рейтинг

3.9
Общо 8 гласували
5 3
4 2
3 2
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари