Упражнения при плексит

Упражнения при плексит

Плекситът е съпроводен с чувство на дискомфорт и болка, която се засилва при движение в проблемната област. Заболяването се състои в засягане на сплитанията на гръбначно-мозъчните нерви, след като се разделят от междупрешлените участъци.

За да подобрим общото си състояние при това заболяване, може да консумираме повече витамин С, селен, витамините от В групата, както и да приемаме болкоуспокояващи медикаменти. Разработена е и система от подходящи упражнения, които трябва да се изпълняват, за да се успокои болката, причинена от плексита и за да се поддържа относително добър обем на движения в проблемния участък.

Първо, може да застанете в права позиция. Едновременно приберете и свийте двете плешки една към друга, като изтягате внимателно прави ръцете назад. Задръжте тялото си в това положение по възможност за по-дълго. Плавно върнете ръцете в първоначалната позиция. Повторете упражнението десет пъти за една серия. Може през малка почивка да направите три серии, тоест общо повторение от 30 пъти. Това упражнение трябва да се извършва от хора, които имат вече плекситно увреждане. Ако почувствате болка, преустановете гимнастиката.

Следващото упражнение за повишаването и подобряване на двигателонстта е добро за отпускане на мускулите на засегнатия и болезнен раменен плексит. То повлиява и подобряването на обхвата на движения в ставата според Института по спортна медицина и спортни травми „Nicholas”.

Инструкции: легнете на ръба на леглото или на пейка, като се уверите, че имате достатъчно високо отстояние, така че пръстите ви да не докосват земята, когато ръцете ви са изпънати надолу. Засегната от плексит ръка би трябвало да е провесена и разположена, така че да виждате рамото си. Дръжте мускулите на врата, рамото и ръката отпуснати и бавно полюлявайте ръката си напред и назад. Движенията трябва да започнат с доста скъсен ъгъл и постепенно да се увеличи размахът. Двигателонстта на рамото и раменната област постепенно ще се подобрява. Започнете упражнението, като го правите в продължение на около 15 секунди и го увеличете до три или дори пет минути.

Третото упражнение започнете в изправена позиция на тялото и разпънете ръце напред. След това се опрете на твърд и стабилен стол или маса със здравата си ръка. Наведете се леко и изпънете болната ръка право надолу към пода. Задръжте рамото си отпуснато, ръката- увиснала. Така опишете с нея бавно кръг в посока на часовниковата стрелка в продължение на 15 секунди, а след това и движение в обратна на часовниковата стрелка посока за още 15 секунди. Започнете с малки като обхват кръгови движения и постепенно разширявайте кръговете и продължителността на цялото упражнение, като движенията ще се подобряват.

Тези упражнения трябва да започнат, след като сме направили обща въвеждаща/загряваща гимнастика на тялото.

Рейтинг

2.8
Общо 43 гласували
5 8
4 8
3 4
2 12
1 11
Дай твоята оценка:

Коментари (6)

hjgfjjk
hjgfjjk
09.06.2015 20:53
Mislj, che prichinite za poyavata na plexit sa natrupvane na tejki metali , prostuda i preumora
0
0
оххх
оххх
14.07.2014 21:28
помага ли....
4
0
Цветелин
Цветелин
12.07.2014 21:46
Благодаря !
0
0
Мойсей
Мойсей
03.12.2013 21:12
Дарина я мързи чак да чете!!!
2
0
плекситен
плекситен
16.07.2013 18:15
Глупости на търкалета
0
2
ДАРИНА
ДАРИНА
08.05.2013 00:21
ДАЛЕЧ ПО -ПОЛЕЗНО Е ДА ИМА ИЛЮСТРАЦИИ НА УПРАЖНЕНИЯТА!!!
2
0