Полезни храни при нисък хемоглобин

Хранене при анемия

В 90% от случаите симптоми като слабост, умора, студени ръце и крака, косопад, се обясняват с ниския хемоглобин. Желязото, влизащо в състава на хемоглобина, помага за преноса на кислорода от белите дробове до тъканите в тялото. Недостигът му води до тези проблеми.

Когато се говори за нисък хемоглобин, обикновено се има предвид анемия. Тази болест в никакъв случай не бива да бъде подценявана и трябва да се лекува от момента на поставянето на диагнозата. Тази диагноза обаче се поставя трудно, тъй като симптомите не са специфични. Проблемите с липсата на желязо обаче започват да се усещат далеч преди анемията да се прояви в своята клинична форма.

За да лекувате анемията, се нуждаете от подходящ режим на хранене с подходящите храни, повдигащи ниските нива на хемоглобина.

Хемоглобин

Женският организъм се нуждае от 3-4 мг желязо на денонощие, а мъжкия - 2 мг на денонощие. Трябва да се има предвид обаче, че в стомашно-чревния тракт не се усвоява оптимално цялото количество желязо, постъпващо в организма чрез храната. Често дефицитът му се дължи на нерационално хранене.

От значение е и видът на постъпващото в организма желязо. То трябва да е добре и бързо усвояемо от организма. Например, ябълките и елдата съдържат много желязо, но то практически не се усвоява от организма.

Въпреки това ябълката улеснява усвояването на желязото, доставено на организма от други храни, и на това, приетото чрез лекарствени препарати. От друга страна, месото съдържа желязо, готово за усвояване.

Месо

Биологично достъпно желязо има в месните субпродукти като черен дроб, бъбреци, яйчения жълтък, рибата, особено в морската, рибния хайвер, морските дарове - скариди, стриди и миди.

При железодефицитна анемия се препоръчва консумацията и на големи количества плодове и зеленчуци. Те са източници на енергия, средство за прочистване на стомашно-чревния тракт, а също и източници на витамини и минерали. Всички те взимат активно участие в обменните процеси на човешкия организъм.

За да направите дневната си програма с нужните количества желязо в нея, е нужно да знаете къде и по колко се съдържа то. В схемата е представено съдържанието на желязо в 100 г плодове:

Вишни – 2 мг;

Череши – 2 мг;

Ябълки – 2, 9 мг;

Круши – 3 мг;

Дюли – 3 мг;

Лимони – 17 мг;

Банани – 18 мг;

Смокини – 32 мг;

Ягоди – 9 мг;

Шипка – 10 мг;

Мандарини – 15 мг;

Дренки – 4, 1 мг; ;

Кайсии – 4, 8 мг;

Праскови – 5 мг;

Грозде – 7 мг;

Сливи – 15 мг;

Портокали – 15 мг;

Желязо се съдържа и в зеленчуци като салати, червено цвекло и спанак, коприва, репички и ряпа, както и леща, грах и краставици.

Полезни храни при анемия са и черният дроб, говеждото месо, сиренето, пълнозърнестият хляб и продуктите, омесени от пълнозърнести брашна.

Рейтинг

4.1
Общо 9 гласували
5 3
4 5
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Анонимен
Анонимен
08.07.2018 12:10
Искам да споделя за един продукт МАОЛО, който 100 % е на растителна основа. Той ми поддържаше хемоглобина през цялото време на химиотерапията, тъй като бавно започна да пада и стигна до 87 и бях пред кръвопреливане. Д-р Чолакова от Онкодиспансера в Младост ми го предписа в максималната дозировка 3 пъти по 2 капсули на ден. И започна бавно да се вдига. За 10 дена 98 и след още 10 дена 105 и т.н. Наложи се да го пия с максималната дозировка около месец и полвина и след това бавно намалих на 5, след това на 4 капсули и така изкарах докрая, защото и тромбоцитите ми по едно време се бяха разбутали , та и тях с МАОЛО-то трябваше да ги крепя. С него нямах проблеми и с левкоцитите. Само че използвах оригиналът, който се казва МАОЛО, а не някакви заместители под други имена.
0
0
Радка Илиева
Радка Илиева
13.12.2016 22:20
Смята се, че спанака е богат на желязо, но спирулината съдържа 50 пъти повече желязо, отколкото в спанака. Тя съдържа хлорофил, който стимулира коствия мозък да произвежда нови червени кръвни. По този начин се освобождават черния дроб, далака и бъбреците от постоянна работа по пречистване на кръвта. А защо е добре да сме с нова кръв? Разликата е същата, както разликата между стара и нова кола.
2
0