Защо да хапвате повече сушените плодове през зимата?

Сушени плодове

Похапването на изсушени плодове е много полезно и вкусно. Те са с по-дълъг срок на годност от пресните и заемат по-малко място в чантата ви, за да може винаги да ги имате под ръка.

Разбира се някои от тях съдържат добавки, които не ги правят много здравословни, и по тази причина трябва да се внимава какво си купува човек. И ако искате да бъдете сигурни в произхода и качеството им, то най-добре ще бъде сами да си ги изсушите.

Включването в менюто на сушени плодове е добро решение, защото макар и дехидратирани те съдържат много фибри. Дори в някои от тях баластните вещества са в пъти повече за разлика от пресния плод. Така например сушените кайсии доставят близо 6.5 грама фибри от една чаша, а пресните - само 3.1 грама.

Знаем, че фибрите са много полезни за поддържане на здрава храносмилателна система. Също така предпазват от затлъстяване и заболявания на сърдечно–съдовата система.

От сушените плодове е отстранена голяма част от водната субстанция, но въпреки това те остават изключително богати на важни вещества. В сушените кайсии, стафиди, смокини, сини сливи и други се откриват големи дози от бета каротин. Те са нужни за здравословното състояние на очите, като предпазват от макулна дегенерация.

Ябълки

Желязото в тях, от своя страна, поддържа оптимални нива на хемоглобина в кръвта и така се предотвратяват умората и развитието на анемия.

Витамин Е, съдържащ се в сушените плодове, доставя на организма дозата антиоксидант, която поддържа здравето на сърцето. Антиоксидантите предотвратяват сърдечно-съдови заболявания, остеопороза, диабет и някои злокачествени заболявания.

Магнезият осигурява мускулната релаксация, а калция отговаря за здравината на костите.

Калият е също много полезен за човека и го има в изобилие в сушените плодове. Той помага за поддържане на нормално артериално налягане.

Изобщо похапването на сушени плодове е много полезно за здравето, особено през зимата, когато организмът ни се нуждае от повече витамини. Те могат да бъдат добавени към някои салати, ястия или десерти.

И още една добра новина - сушените плодове са бедни на мазнини. За сметка на това са богати на калории и ето защо хората, които желаят да намалят телесното си тегло, трябва да внимават с консумацията им.

3.7
Общо 3 гласували
5 1
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати