Подути крака

Причини за подуване на крайниците

Отоците в крайниците са изключително често срещано явление. Обикновено те са придружени от леки до силни болки. Състоянието е доста неприятно. Поради това и най-вече за да го избегнем, е добре да се запознаем с основните причини за него.

Отоците според специалистите са вследствие на едни от най-категоричните физиологични причини. Това е, на първо място, увеличеното капилярно налягане. То се получава в следствие на прекалена прекапилярна вазодилатация.

Друга възможна причина е намаленият лимфен дренаж. Това може да се дължи на компресия на лимфните пътища (тумори), прекъсване (хирургическа интервенция), премахване (радиотерапия) или запушване. От друга страна, увеличеното хидростатично налягане може да доведе до образуването на отоци в долните части на тялото.

Сред останалите причини, водещи до отоци, е увеличено венозно налягане. Обикновено, то е породено от венозна тромбоза. Друга възможност е намалената концентрация на плазмения протеин албумин. Тя се получава следствие на загуба на протеин, намален общ синтез на протеин в черния дроб или усилено разграждане на плазмените протеини с цел набавяне на енергия.

Подуването на крайниците е характерно за топлите месеци, когато температурата на околната среда е повишена. От това страдат най-много краката, най-вече заради затворени обувки, които възпрепятстват кръвообращението заради продължително седене или стоене, както и заради натоварване при по-продължителна физическа дейност.

Крака

В този случай решението е създаване на подходящи условия като температура, носене на подходящо облекло и обувки, ограничаване на солта и въвеждането на достатъчно почивка за краката.

Причините за отоци са немалко и често е трудно да се хванат в зародиш. Поради това още преди да се сблъскате с проблема, е добре да вземете някои превантивни мерки. Редовно правете упражнения, вдигайте краката си след тежък работен ден, стойте прави за дълго.

Спа процедурите и масажи също са добро решение. Както във всеки друг аспект, тук влияние оказва и храненето. Подложете се на разумен хранителен режим с всички минерали, точните количества протеин, мазнини и въглехидрати. Не забравяйте да съобразите и приема на сол и течности – основни фактори при подуването на крайниците.

  • Любими
  • Google+
  • Pinterest
3
Общо 4 гласували
5 0
4 2
3 1
2 0
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати