Портокалов сок

Съвети за редуциране на лошия холестерол

Вкусните изкушения навсякъде около нас, липсата на време за готвене и правилно хранене повишават нивото на лошия холестерол, а това може да доведе до сериозни здравословни проблеми. Доказано е, че спазването на диета и редовни упражнения е най-добрият начин за ограничаване на холестерола и предпазване от свързаните с него заболявания и състояния.

Важно е да се прави разлика между различните видове холестерол. LDL-холестеролът е изграден от липопротеини с ниска плътност. Счита се, че това е така нареченият лош холестерол. HDL-холестеролът е изграден от липопротеини с висока плътност. Това е добрият холестерол, които намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.

Един от начините за нормализиране нивата на холестерол в кръвта е консумацията на плодови сокове, основно от портокали и домати. Сокът от портокал се консумира в цял свят, но много от неговите благоприятни за организма ефекти са непознати.

Редовната консумация на портокалов сок намалява нивата на лош холестерол и на аполипопротеин B (високите им нива увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания) както при пациенти с нормални нива на холестерол, така и при тези с умерена хиперхолестеролемия.

Жителите на средиземноморските страни консумират огромни количества зехтин. Използват го за готвене, като подправка за салати и дори го мажат върху хляб вместо обикновено масло или маргарин. Зехтинът е полезен, защото съдържа мононаситени мазнини, които понижават количеството на холестерол в кръвта и увеличават защитните сили на организма.

Холестерол

Ядките, които съдържат високо количество мононенаситени мазнини, са бадемите, фъстъците, лешниците и орехите. Освен на полезни мазнини ядките са богати и на фибри, които също допринасят за понижаването на нивото на холестерола в тялото.

Фибрите, протеините и останалите химически съединения, които се съдържат в боба и лещата, могат да намалят холестерола и да подобрят функцията на кръвоносните съдове. Тази храна е и чудесен източник на фолиева киселина, която поддържа правилно нивото на хомоцистеина (индикатор за проблеми със сърцето).

Освен всички промени в начина на хранене, за намаляване нивото на холестерол са необходими и промени в начина на живот. На първо място стои намаляването на стреса в ежедневието. Второто важно нещо са физическите упражнения. Те помагат за намаляване на стреса и редуциране на теглото. Най-важното предимство на физическите упражнения е способността им да подсилват и поддържат ефективността на сърдечно-съдовата система.

  • Любими
  • Google+
  • Pinterest
2.5
Общо 4 гласували
5 0
4 1
3 1
2 1
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати