Спорт

Спортуване при артроза и артрит

Много хора, страдащи от артроза или артрит, престават да водят пълноценен начин на живот и се съсредоточават единствено върху здравословното си състояние, забравяйки всичко друго. Това естествено е напълно погрешен подход.

Артритните болки наистина могат да са много болезнени, а и артрозата и артритът не се поддават на лечение. Медикаментите, които се изписват при тези пациенти, целят единствено намаляване на болката и забавяне на възпалителните процеси. Ето защо е важно, след като сте разбрали, че страдате от артрит или артроза, да се научите да живеете пълноценно и да не се залежавате.

Напълно погрешно е да си мислите, че не можете да спортувате. На практика спортът означава здраве. Важно е просто да спазвате някои основни правила:

1. Посъветвайте се с лекуващият си лекар кой спорт е подходящ за Вас. Това зависи изключително много от фазата на артрита или артрозата, поради което е строго индивидуално за всеки отделен индивид;

2. Ако е засегната колянната става, забравете за тичане и скачане. Избягвайте дори и изкачването на стълби, защото по този начин колянната става е под напрежение;

Артроза

3. Независимо към какъв вид спорт Ви е насочил лекуващият лекар, не забравяйте, че е добре да носите протектори в областта на засегнатата става;

4. В никакъв случай не практикувайте екстремни спортове или такива, при които физическото Ви състояние може да се влоши;

5. Ако усетите силна болка по време на спортуването, незабавно го прекратете;

6. Винаги правете загрявки преди спорта;

7. Най-добрите спортове и физически упражнения за хората, страдащи от артритнини състояния, са плуването, колоезденето и карането на ски;

8. Правете поне два пъти в седмицата упражнения за укрепване на мускулите. Те са от огромно значение за издръжливостта на ставите.

9. Повечето специалисти съветват своите пациенти да практикуват лека аеробика, която не натоварва ставите, а се грижи за укрепването им. Целта е да се започне с по-леки упражнения, като постепенно времето за практикуването им се увеличава, докато стигне до 50- 60 мин., и се практикува поне 2 пъти в седмицата.

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати