Съвети при нарушено кръвообращение

Лошо кръвообращение

Кръвообращението в човешкото тяло се осъществява посредством помпената функция на сърцето, с чиято помощ кръвта от кръвоносните съдове достига всички части на тялото.

Има случаи обаче, при които тази течна съставка не успява да достигне някоя част от тялото, причинявайки различни състояния и заболявания.

Те се характеризират с определена симптоматика като замаяност, виене на свят, главоболие, изтръпване на ръцете и краката, студени крайници, суха кожа, умора, разширени вени и редица други.

На аптечния пазар съществуват множество от лекарства, създадени, за да противодействат на тези симптоми. Истината е, че те носят след себе си и множество странични ефекти, а някои от тях могат да бъдат противопоказни за пациента.

Така специалисти в областта препоръчват няколко билки, специална диета, упражнения, които могат да повлияят на нарушеното кръообращение.

Голям ефект има приемът на люти подправки, гинко билоба, чесън и джинджифил. Също съветите са да се консумират повече фибри, плодове и зеленчуци. И не на последно място, се препоръчва приемът на повече течности, имайки се предвид на вода.

Препоръчва се още ограничаване на кафето до най-много 2 чаши дневно. Алкохолът, от своя страна, също оказва неблагоприятно въздействие върху кръвообращението, особено ако се прекалява с него.

Масаж на краката

В някои от случаите се препоръчва акупунктура, хидротерапия, рефлексотерапия, масажи, йога. А относно двигателната активност, то нека тя да бъде съобразена с възрастта, придружаващите заболявания и дневния енергиен разход, за да се избегне преуморяването.

Контролът на холестерола, похапването на повече рибни продукти оказват страхотен ефект върху доброто кръвообращение. Също е от значение спиране на тютюнопушенето.

За подобряване на циркулацията е важно долните крайниците да са топли. Това може да се постигне посредством затоплянето им с вода, грейки, допълнителен чифт чорапи. Би помогнала и релаксацията на тялото, слушането на успокояваща музика, медитацията.

А за работещите в офиси и на тези, на които се налага по-продължителен престой в седнало положение – при възможност на всеки час да се става от стола за поне едноминутна разходка.

4
Общо 5 гласували
5 2
4 2
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати