Прoфилактика при артрит

Артрит

Артритът е заболяване, което обхваща ставите. Проявява се с болезненост в областта на засегнатите стави, отпадналост, неподвижност, деформация на ставите и др.

Причините за поява на артрит все още не са напълно ясни на учените, но се предполага, че до известна степен състоянието е повлияно от фамилната обремененост, обездвижения начин на живот, наднорменото тегло, напредналата възраст.

За никого няма гаранция, че ще бъде подминат от артрита, но според лекарите все пак биха могли да се вземат някои мерки, с които да бъде намален рискът от зараждане на заболяването.

Успешната профилактика включва най-вече водене на активен живот. Това означава, че ако сте обездвижени или ви се налага да прекарвате в седнало положение по-голямата част от деня си, задължително трябва да промените нещата.

Започнете да се движите повече през свободното си време, правете гимнастика или се разхождайте. Ако ходите на работа с транспорт, ставайте по-рано и ходете пеша.

Ако офисът ви е прекалено далеч, слизайте от автобуса една-две спирки по-рано от обичайното или пък паркирайте колата не толкова близо до него.

Разхождайте се през обедната почивка и се старайте да избирате различни маршрути, защото така ставите ви няма да се натоварват всеки път по един и същи начин.

Тичане

Не подценявайте и силата на гимнастиката. Правете упражнения, които да са полезни за ставите ви.

Когато седите на стол и не сте стъпили изцяло на ходилата си, извършвайте плавни въртеливи движения с глезените си, като ги движете първо наляво, а после-надясно. Свивайте в юмрук и разпускайте пръстите на ръцете, за да тренирате ставите там.

Обърнете внимание и на обувките си. В една по-зряла възраст е препоръчително да носите удобни обувки, които имат меки и еластични подметки. По този начин натоварването върху краката ви няма да е толкова голямо.

Ако сте притеснявате, че сте предразположени към артрит, попитайте вашия лекар дали е необходимо да приемате профилактично хранителни добавки. В този случай са полезни такива с цинк, магнезий, витамин С и витамин D.

Придържайте се към здравословно тегло и обърнете внимание на менюто си. Хората, предразположени към артрит, е добре да похапват повече растителна храна и по-малко храни от животински произход. Преди време шведски специалисти са открили, че веганската диета намалява риска от появата на ревматоиден артрит.

4
Общо 2 гласували
5 0
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати