пиене на мляко

Как да си набавим калций при остеопороза

За разлика от подаграта, която е типично мъжко заболяване, остеопорозата засяга предимно жените. Представлява заболяване на опорно-двигателната система, което води до износване на костите и до тяхната лесна чупливост. Среща се най-вече при жените в средна възраст, но при неправилен хранителен режим може да се прояви и при по-младите.

Добрата новина е, че ако сте добре информиран как и от какво се предизвиква остеопорозата или пък как да забавите нейното прогресиране, ако вече Ви е застигнала, лесно и ефективно ще можете да облекчите живота си и да се радвате на добро здраве. И в тази връзка трябва да се научите как да си набавяте калций, защото именно неговия недостиг е главна причина за остеопорозата. Ето какво е важно да знаете:

- Ако искате да се предпазите от остеопороза или пък да забавите признаците на това заболяване, трябва задължително да следите нивата на калций в организма Ви. Това зависи не само от това колко калций приемате ежедневно, но и как собственият Ви организъм го приема и абсорбира;

- Препоръчително е да приемате не повече от 500 мл калций на ден. Не забравяйте, че този елемент се абсорбира от човешкия организъм на около 30%, а понякога и по-малко;

остеопороза

- Богати на калций са млеката, сушените кайсии, зелето, бадемите, броколито, всички зелени листни зеленчуци, соята, цвеклото и др. На пазара се предлагат и много храни, които допълнително са обогатени с калций, но имайте предвид, че с него не трябва и да се прекалява;

- Важно за абсорбирането на калций от човешкия организъм е достатъчното наличие на витамин D, защото именно чрез него калцият преминава от тънкото черво в кръвообръщението. Всеки знае, че този безценен витамин може да бъде набавян и от слънцето, но същевременно се знае и че ултравиолетовите лъчи са много вредни и с излагането на слънце не трябва да се прекалява;

сьомга

- Най-добрият вариант да си набавите витамин D е като консумирате богати на него храни. Такива са почти всички риби и морски дарове, като начело са сардините, риба треска, риба тон, скумрия и сьомга. Богати на витамин D са и хайверът, яйцата, гъбите и др.

0
Общо 0 гласували
5 0
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати