Как да подсилим имунната система

Имунитет

Докато властват студените месеци, силната имунна система е важна за вашето здраве. С настъпването на пролетта пък организмът се чувства изтощен от температурните промени.

Първите помощници на имунната система са т.нар имуномодулатори. На второ място, но не по-маловажно, е балансирано и здравословно хранене.

Витамин С оглавява листата на най-полезните за имунната система хранителни съставки, не едно и две изследвания са доказали неговото значение за имунитета. Освен, че не е скъп, този витамин е и лесно достъпен в природата. Портокалите, киви, лимоните са богати на витамин С.

Киви

Той се продава и в аптеките под формата на таблетки.

Витамин С понижава риска от сърдечно-съдови заболявания, понижава кръвното налягане. На ден количеството, което ви е нужно, е около 200 милиграма.

Витамин С повишава образуването на белите кръвни телца, които се борят с инфекциите в организма.

Лимон

Другият витамин, който е отговорен за доброто състояние на имунната система, е витамин Е. Той е не по-малко значим от витамин С.

Как да снабдите организма си с витамин Е? Просто включене в менюто си тиквени или слънчогледови семки, растителни масла, зърнени храни. Дневната доза витамин Е, нужна на организма, е от 100 до 400 милиграма.

Бета-каротинът също е изключително важен за имунната система. Той повишава броя на борещите се с инфекции клетки. Мощен антиоксидант е. Отделя свободните радикали и се бори със стареенето.

Друго преимущество на бета-каротина е, че служи за профилактика срещу ракови заболявания, тъй като организмът ни го превръща във витамин А.

Рейтинг

3.8
Общо 8 гласували
5 2
4 3
3 2
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари