Кофеинът води до раждане със секцио

петък, 5 март 2010
Кофеинът води до раждане със секцио

Употребата на кафе в края на бремеността увеличава риска от раждане със секцио, твърдят ирландски гинеколози.

За бъдещите майки не е противопоказна употребата на освежаващата напитка, докато износват детето си. Въпреки това, кафето трябва да бъде ограничавано на всеки три месеца.

Като в самия край преди бебето да се появи на бял свят, дозата не трябва да е повече от 100 мл на ден. Според изследователите това е приемлива доза, която няма да доведе до раждане с усложнения.

Кофеинът води до раждане със секцио

Учените от Griffith College в Дъблин проведоха проучване, в което взеха участие 1680 жени в първия и последния месец на бременността си.

Бъдещите майки са били помолени да си водят дневник, в който прилежно да записват дневната консумация на кофеин.

В резултат на това става ясно, че при първата група жени, които пият повече от 100 мл на кафе на ден, рискът от спонтанен аборт се е увеличил до 15%. А дамите, на които им оставало много малко време до раждането и консумирали същото количество кофеин, са станали обект на цезарово сечение в 12% от случаите.

Според ръководителя на Елън Тринити, повишеният риск от спонтанен аборт е причинен директно от консумацията на кофеин. Същата тенденция учените наблюдавали и при употребата на други напитки, съдържащи кофеин като чай и горещ шоколад.

Така че лекарите препоръчват на бременните жени да се въздържат от високи дози кофеин, както в първата половина на бременността, така и в нейния край.

Още от Здраве

Излишните килограми са предпоставка за диабет Излишните килограми са предпоставка за диабет
Наднормените килограми са предпоставка за появата на диабет. Бремеността също е рискова. Кои са другите рискови фак...
Яжте солено, за да родите син Яжте солено, за да родите син
Много жени вярват, че диетата им може да повлияе на пола на бъдещото им дете. Резултатите от редица изследвания пок...
Високите токчета докарват ядове Високите токчета докарват ядове
Високите токове докарват проблеми със здравето на жените. Жените, които прекаляват с обувките с високи токове, са з...
Газираните напитки докарват инсулт Газираните напитки докарват инсулт
Прекомерната консумация на газирани напитки е вредна за здравето. Дори и 2 чаши на ден ви гарантират високо кръвно ...
Хапчетата за отслабване: за и против Хапчетата за отслабване: за и против
Хапчетата за отслабване причиняват повече вреди, отколкото ползи. Таблетките могат да ви докарат менструални наруше...
Нямате висше? На старини ще страдате от Алцхаймер Нямате висше? На старини ще страдате от Алцхаймер
Висшето образование ви предпазва от болестта на Алцхаймер на стари години, твърдят американски учени. Можете да се ...