Как да се възстановим от мускулната треска

Как да се възстановим от мускулната треска

Всеки познава тази болка. След тренировка или след упорита физическа работа и дори след по-дълга разходка да чувствате мускулите си стегнати и болезнени. Понякога това неприятно чувство може да е толкова силно, че да се замислите дали отново да посетите фитнеса или дали си струва да подлагате тялото си на такива изпитания.

Разбира се, мускулната треска е нещо нормално. Тя не трябва да ви отказва от физическата активност. Най-малкото има лесни начини да се възстановите от нея, за да можете да продължите с така полезните за здравето физически упражнения.

На първо място, мускулната треска е знак, че не трябва да прекалявате с тренировката. Има все повече доказателства, които показват, че упражненията с умерена до висока интензивност, извършвани повече от 90 минути, могат да окажат негативно влияние върху вашето здраве. Данните сочат, че прекаляването с упражненията може да доведе до хронични инфекции и умора, алергични реакции, храносмилателен дискомфорт, безсъние и депресия.

Когато непрекъснато изтощвате тялото си до неговата граница, здравето ви може също да се влоши и вие можете сериозно да се нараните. Изберете умна фитнес програма, не прекалявайте. Това може да ви спести неприятните усещания на мускулната треска.

Кратка дрямка от десет до тридесет минути може да възстанови енергията ви и потенциално да подобри състоянието на изтощените ви мускули. Изследванията показват, че краткият сън след упражнения предотвартява или помага срещу мускулната треска.

Как да се възстановим от мускулната треска

Така че след следващата тренировка се насочете вкъщи и настройте алармата си за след 30 минути. Слушайте успокояваща музика, отпуснете се на дивана за 30 минути, преди да приготвите храната за след тренировка.

Протеиновите шейкове също са чудесно средство срещу мускулната треска. Комбинацията от белтъчини и въглехидрати ще помогне на мускулите ви да възстановят и възвърнат силата си. Яденето или пиенето на висококачествени протеинови източници от яйчен белтък, соя или суроватъчен протеин е идеално за мускулите.

Тези протеинови източници съдържат есенциални аминокиселини за насърчаване на максимален синтез на протеини. Добавянето на продукти като портокали, ананаси или малини, може да помогне за зареждането на мускулите и ускоряване на възстановяването.

Аспиринът може да помогне за намаляване на болката, но не ускорява възстановяването. Не е препоръчително да използвате тези лекарства за лечение на мускулна болка, а само за да облекчите усещането от интензивен пристъп на болезненост.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари