Полезни ли са нискокалоричните храни?

Нискокалорични храни

Все по-често ставаме свидетели на наводнението от продукти с надписите „диетична храна” и „малко калории”. Усмихнатите реклами ни убеждават колко полезен е маргаринът, а първото нещо, което ни се набива на очи в магазините е обезмасленото мляко и „лайт” колата.

Повечето хора ги консумират с увереността, че правят нещо полезно за себе си. Но като погледнем трезво на нещата, ще се досетим, че най-много „диетична храна” консумират американците, които са най-затлъстялата нация в света.

В настоящата статия ще разбулим тайната около нискокалоричните храни, ще отслабнем ли от тях или ще си навлечем здравословни проблеми.

Млечни продукти с 0% масленост

Храни с малко калории

По-запознатите знаят, че нормалната масленост на млякото е между 3 и 4 %. В търговската мрежа обаче откриваме продукти с почти нулева масленост. Сигурно изпадате във възторг при мисълта, че ще можете да хапвате колкото си поискате, без да качите килограми. Ще трябва да ви разочароваме, защото извличането на мазнина не е единственият процес, през който е преминало млякото. Добавени са „подобрители”, които са със съмнително влияние върху здравето или са толкова калорични, колкото и премахнатите мазнини.

Марагаринът – усмихнатият враг

Телевизионните реклами все по-настоятелно ни убеждават, че маргаринът е много полезен, тъй като съдържа само растителни мазнини и по-малко калории. Бедата е, че тази мазнина е хидрогенирана – форма, която в природата не съществува. В човешкото тяло няма ензим, който може да разгради маргарина. Честито, „полезният” маргарин директно се отлага по ханша и бедрата ви! Дори т.нар. му „фибри” няма да ви помогнат срещу неизбежното напълняване.

„Лайт” напитките

Нездравословно хранене

Горепосчените факти може да са ви дошли в повече и сигурно бихте искали да се успокоите с едно нискокалорична напитка. Вярно е, че изкуствените подсладители нямат калории, но са лидери в първенството по странични реакции от хранителни добавки. Най-широко използван е аспартам, търговското му име е „нутрасуит”. Един от многобройните му вредни ефекти е затлъстяването. Малка част от останалите са депресия, диабет, Паркинсон и Алцхаймер. На този фон въздействието на бялата захар бледнее.

Запомнете, че единствената здравословна храна за организма ни е естествената. Ето защо трябва да избягвате продукти, чиято обработка не започва в стомаха ви, а в химическата индустрия.

Рейтинг

4.2
Общо 5 гласували
5 2
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари