Бадеми

Кои храни са сънотворни

Консумацията на някои храни може да ви помогне да заспите по- бързо. Тук ще ви предложим 9 от най-добрите храни-сънотворни.

Бадемите

Бадемите съдържат магнезий, който насърчава съня и релаксацията на мускулите. Имат допълнителна доза протеини, които могат да помогнат за поддържането на стабилно ниво на кръвната захар, докато спим. Подпомагат и насърчаването на съня. Опитайте тази закуска лягане: една супена лъжица бадемово масло или 30 гр. бадеми, за да помогнете на тялото си да се отпуснете.

Чай от лайка

Чай

Чаят от лайка е много полезен при безсъние. Зеленият също е добър избор, тъй като съдържа теанин, който помага за насърчаване на съня. Експерти препоръчват по една чаша от горещата напитка преди лягане.

Банани

Бананите са отличен източник на магнезий и калий, които помагат да се отпуснете, като предотвратяват мускулните спазми. Те също така съдържат триптофан, който конвертира серотонина и мелатонина на мозъка - ключовите успокояващи хормони.

Кисело мляко

Киселото и прясното мляко, както и сирене имат сънотворни хранителни вещества, като калций. Той е ефективен при намаляване на стреса и стабилизирането на нервните влакна, включително и тези в мозъка.

Овесени ядки

Овесена каша

Овесена каша е топла, мека, успокояваща, лесна за приготвяне, евтина и подхранваща. Богата е на калций, магнезий, фосфор, силиций и калий, които са хранителни вещества, за които е известно, че са в подкрепа на съня. Захарта обаче не е много препоръчителна.

Твърдо сварени яйца

Яйцата имат високо съдържание на протеини, те успокояват и водят до сънливост.

Соеви ядки

Череши

Соевите ядки са естествени естроген - подобни съединения. Те могат да бъдат много полезни в контролирането на горещи вълни например, които нарушават и възпрепятстват съня, най-вече при жените.

Череши

Странното е, че чаша черешов сок може да бъде ефективен начин, за да заспите по-бързо. Установено е, че черешите естествено увеличават снабдяването на организма с мелатонин, който помага на хората с безсъние.

Житни растения

Малка купа зърнени култури преди лягане, особено ако тя е с ниско съдържание на захар, увеличава сънотворния ефект. Тези богати на въглехидрати храни увеличават наличието на триптофан в кръвта. Поръсването им със сушени череши пък не само ще подобри вкуса, но и ще удвои ефекта.

4
Общо 6 гласували
5 3
4 1
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
a
a
15.01.2015 21:37
Зеленият чай, до колкото съм запознат, съдържа кофеин. Поради това смятам, че не е добър вариант ако искате да заспите по-лесно.
3
0