Ezine.bg»Статии»Любопитно»Работещо Момиче»Как изглежда офисът на бъдещето

Как изглежда офисът на бъдещето

Пламена M.Пламена M.
Джедай
6k254
Как изглежда офисът на бъдещето

Офисът на бъдещето ще бъде изпълнен с аватари и роботи, прототипи на реални хора, работещи от разстояние. Това не е сценарий за поредния научнофантастичен филм, а напротив – футуристичното бъдеще на човечеството.

Преносимите компютри и новите изобретения, като аватари от виртуалната реалност и роботи за телеприсъствие, ще позволяват на все повече служители да работят от вкъщи, от кафенето, залата или където им е най-удобно. Подобно преминаване към иновативния модел е вече факт в редица държави.

Най-застъпен е той в САЩ, където 90 на сто от работодателите използват тези "мобилни" методи на работа. Същият е случаят в Китай и Бразилия. В Индия, Великобритания, Франция и Германия отзивите също са добри и все повече хора работят по този модел.

Новите технологии позволяват по-голяма гъвкавост и позволяват на хората да работят както от дома си, така и от всяко място, което е практично.

Разработките в тази находка не спират и новите идеи идват една след друга. Офисът може да се напълни и с роботи или виртуални персонажи, които да компенсират липсата на комуникация лице в лице между служителите.

Калифорнийската фирма Double Robotics е разработила робот за телеприсъствие, който използва iPad върху прът с колела. Той се придвижва в офиса, контактува с колеги, като участва в реални видеоразговори. След време подобни роботи няма да са нещо необичайно, а когато минат покрай нас, това ще е просто Бил от офиса в Джърси.

Как изглежда офисът на бъдещето

Друга идея е комуникацията между работодателите като в рисуван филм - с аватари или изображения, които сами са си създали, със специфични черти и поведение. Джереми Бейленсън от Станфордския университет в Калифорния разработва компютърни системи, позволяващи визуален контакт и дори свободно ръкостискане между тези аватари. Това ще направи ситуацията максимално близка до реалната, а срещите ще са дори по-добри от организираните лице в лице.

Визуалният персонаж неоспоримо печели време на използващия го. За момента обаче самата визуализация е свързана с обемните каски и сензорите, които търпят усъвършенстване.

Една от големите компании, които вече използват този метод, е автомобилостроителят Ford. В лабораторията на фирмата инженери и дизайнери от цял свят работят заедно над създаването на един и същ продукт, чрез телеприсъствие от всички краища на Земята. Това позволява работа в екип на най-големите гении в бранша.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest