Предвеликденска промоция от 24 до 30 Април. С отстъпки до 60%. Виж тук!

Ezine.bg»Статии»Любопитно»Психология»Платнените пазарски чанти са отговорни за напълняването

Платнените пазарски чанти са отговорни за напълняването

Кристина ЧерниковаКристина Черникова
Администратор
2k190208
Платнена торбичка

Свикнали сме да обясняваме отпусната си тяло и недотам перфектна фигура с редица фактори. Обикновено сочим за виновници заседналия начин на живот, неправилното хранене и недостатъчното време за спорт. Оказва се обаче, че враг на идеалното тяло може да бъде дори артикул от ежедневието, който считаме за наш помощник.

Чантите от плат, които напоследък станаха такъв хит сред привържениците на природосъобразния начин на живот, може и да са щадящи към околната среда, но се явяват сериозна опасност за нашата фигура, пише Дейли телеграф, позовавайки се на резултатите от скорошно изследване.

Въпросното проучване е дело на екип от Харвардския университет. Според неговите автори платнената пазарска чанта, която ползваме, може да окаже въздействие върху избора на хранителни продукти, които ще закупим от съответния търговски обект.

Вярно е, че платнените торби вдъхновяват потребителите да избират повече биологични храни. Но те имат и една неподозирана тъмна страна - карат хората да се чувстват по-добродетелни, което пък е предпоставка те да си мислят, че им се полага някой шоколад или мазна вкусотийка, с която да се наградят.

Пазаруване

Клиентите на супермаркетите, които тръгват на пазар с подобни торби, обикновено си тръгват от магазина, натоварени с всевъзможни вредни снаксове, чипсове и бисквити.

Всъщност според резултатите от проведеното проучване хората, използващи платнени торбички, купуват вредни хранителни продукти с 33 процента повече в сравнение с другите клиенти, които боравят с еднократни пликове.

Освен това платнените чантички повишават и стойността на сумата, изхарчена в търговския обект заради по-наситения избор на биологични продукти, а, както знаем, те са доста по-скъпи от обикновени стоки в магазина.

Проучването, проведено от учените при Харвардския университет, е първото, което вади доказателства, че пазаруването със собствена чанта въздейства върху поведението на потребителите и в крайна сметка го променя.

За целите на своя анализ изследователите са работили с данните за лица, притежаващи карти за лоялни клиенти в голяма търговска верига в Калифорния. Анализираната информация е от периода между май 2005 година и март 2007 година.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest