Неща, които никога не трябва да правите, преди да си легнете!

Преди сън

За да се чувства добре, да е свеж и енергичен, всеки от нас се нуждае от здрав и пълноценен сън. Често обаче се сблъскваме с проблеми при заспиването. За да ги избегнете, по-добре не правете тези неща:

1. Не пийте кафе. Кофеинът в него няма да ви позволи да заспите лесно.

2. Не пийте чай. Топлият билков чай наистина успокоява и може да ви предразположи към сън. Черният и зелен обаче имат кофеин в състава си и, подобно на кафето, няма да ви позволят да заспите.

3. Не на шоколада преди лягане. Какаото, от което се прави шоколада, е с високо съдържание на кофеин. Освен това, в шоколада се съдържа стимулантът теобрамин, който повишава сърдечния ритъм и увеличава безсънието.

Почивка

4. Не пренебрегвайте времето за почивка. Добре е 30 минути преди сън да оставите настрана всякакви физически и мисловни дейности. Правете само неща, които ви отпускат и успокояват.

5. Не използвайте смартфон или електронен четец преди заспиване и не гледайте телевизия. Всяко от тези действия нарушава цялостта на съня. Светлината, която тези устройства излъчват, възпрепятства производството на мелатонина, който помага на тялото да се приготви за сън. Това ни прави сънливи, без да можем да заспим. Употребата им трябва да се ограничи до час преди заспиване.

6. Не чатете преди сън. Пращането на съобщения късно вечер може да означава получаване на отговор, когато вече сте заспали. Така, сънят ще бъде прекъснат.

7. Не си вземайте душ. Вземането на душ може да подейства успокояващо, но ако сте свикнали да се къпете в ранни зори, вечерната баня може да заблуди тялото, че е време за ставане.

8. Не лягайте скарани. Кавгите предизвикват стрес, който повишава нивата на кортизол и ви пречи да заспите.

9. Не взимайте лекарства. В някои случаи именно приемът на някои лекарства водят до безсъние. Ако смятате, че и при вас е така, най-добре се консултирайте с лекар. Решението не е в приспивателните – те се прилагат само краткосрочно.

Неща, които никога не трябва да правите, преди да си легнете!

10. Не проверявайте пощата си. Освен, ако не чакате нещо твърде важно, забравете за работния си имейл преди сън. Това би насочило мислите ви в насока, на която е по-добре да обърнете внимание на сутринта.

11. Не яжте калорични храни. Преяждането преди сън не е полезно. За да обработи дори най-леката храна, на организма са му нужни два часа. Едва след тях може да се отдадете на почивка и сън.

Калорични храни

12. Не допускайте домашния си любимец в стаята или до леглото. Движенията му могат да обезпокоят съня. Освен това, космите от него често са причина за алергии и проблеми с дишането.

13. Не пушете. Освен, че са вредни за здравето, цигарите нарушат и съня ви. Никотинът в тях действа стимулиращо и не позволява да заспите, ако се приема преди сън. Дъвченето на тютюн и дори електронните цигари също пречат на заспиването и добрия сън.

14. Не пийте много вода. Приемът на голямо количество течности непосредствено преди сън обуславя честото ставане през нощта, до тоалетна.

15. Не пийте алкохол. Алкохолът успива, но и съкращава периода на сън, необходим на тялото да се възстанови напълно.

Алкохол

16. Не увеличавайте температурата. Доказано е, че човек се наспива най-добре на по-прохладен въздух. През нощта телесната ни температура пада, а по-слабото отопление ни позволява да се завием, без да ни е горещо.

17. Не прекалявайте с тренировките. Физическата активност вечер може да ви спомогне да заспивате по-лесно. Твърде интензивните тренивоки обаче имат обратния ефект.

Спорт

18. Не играйте видеоигри. Те изискват концентрация, ангажират вниманието и повишават мозъчната активност, което е твърде неумесно, ако смятате след това да спите.

19. Не се вълнувайте. Всяко нещо, което повишава емоционалността, не ви позволява да заспите. Ако например четете книга преди лягане, това ви успокоява. Но ако тя е твърде динамична и не можете да я оставите до късните часове на ноща, то най-добре преустановете тази практика.

20. Не изневерявайте на създадената рутина. Създайте си определена рутина, при която мозъкът да се настрои за сън. Ако нямате такава, процесът на заспиване ще започне чак, когато легнете в леглото и загасите осветлението.

Рейтинг

4
Общо 2 гласували
5 0
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари