Ezine.bg»Статии»Любопитно»Иновации»Край на миризливите чорапи с това откритие на учени!

Край на миризливите чорапи с това откритие на учени!

Миризливи обувки

В един момент от своя живот хората започват все по-силно да усещат миризмата на мръсните чорапи. Дори когато те са току-що изпрани, тяхната миризма не е такава, каквато се надяват.

Изследователите казват, че това до голяма степен се дължи на ниските температури, на които се перат дрехите, както и на непарфюмираните детергенти, които повечето потребителите използват, докато използват екологичен режим в своята пералня.

С цел да сложат край на миризливите дрехи и за намирането на по-ефективни техники за качествено изпиране, британски изследователи започнаха серия от изследвания, с които успешно да идентифицират причинителите на неприятните за носа усещания. Целта на експертите била и да намерят средство, което освен да е полезно, да пази и околната среда.

Така след серия експерименти изследователи от Нортъмбрия университет установиха, че миризмата по дрехите идва от шест летливи органични съединения, съдържащи се в мръсните тениски и чорапи. Според учените първоначално при изпотяване липсва неприятна миризма. Тя се появява, когато няколко вида бактерии, съдържащи се в потта, се свържат с тези летливите съединения.

Когато дрехите биват измити с гореща вода, концентрацията на тези съединения намалява, но в случаите, когато се използва екологичен режим и температура от 20 градуса, те оцеляват. Учените установили още, че миризмата идва главно от комбинацията на маслена киселина, диметил дисулфид, диметил трисулфидно, хептанон и октанон.

Мирис

Смесени по един или друг начин с бактериите в потта, те създават своеобразен букет от миризми, вариращи от подобни на гранясало масло през развалена риба или други, неподлежащи на описание.

Нашето изследване е важно поради необходимостта да опазим околната среда чрез намаляването на температурата на пране и увеличаването на потреблението на биоразградими продукти, казва професор Джон Дийн, автор на изследването.

В момента учените разработват биоразградим химикал, който ще може бързо да унищожава летливите съединения. Той ще бъде приложен към перилните препарати. Засега изследователите не са посочили кога унищожаващите миризмите прахове за пране ще бъдат достъпни, но са сигурни, че със своето откритие ще сложат край на миризливите чорапи.

Любими