Упражнения при болки в кръста

Болки в кръста

Типичната реакция на всеки при изпитване на болка е да преустанови каквато и да било физическо натоварване или да остане в леглото, да прибегне към по-статични движения. Въпреки че този подход е разбираем и дори може да бъде препоръчан в краткосрочен план. Вместо това активните упражнения са почти винаги необходими при рехабилитация на гръбначният стълб или кръста.

Подходящи упражнения при болки в кръста

1) Застанете изправени до стената, като опрете плътно гръб до нея. Краят на петите ви не трябва да я достигат. Повдигнете брадичката си на около педя от гърдите ви, останете в това положение и се опитайте максимално да доближите кръста си до стената. Останете в това положение около 5 секунди, отстъпете крачка напред и повторете упражнението 10 пъти.

2) Легнете на пода и повдигнете главата си на 4-5 пръста от него, останете така поне три секунди и след това се отпуснете, като изтегнете тялото си възможно най-добре. Повторете 10 пъти.

Упражнения

3) Легнете на пода и започнете бавно да повдигате главата и краката си, старайте се да правите това едновременно. Опитайте да направите това на пет нива, като останете неподвижни за около 3 секунди на всяко.

Спорт

4) Застанете на колене на пода, като опрете дланите си на него. След това се опитайте така да прегънете кръста си, че той да хлътне надолу, задръжте 2 секунди и го извийте колкото се може по-нагоре, задръжте отново 2 секунди. Повторете упражнението 10 пъти.

5) Застанете в същата позиция, както в предното упражнение и повторете същото, но когато извивате кръста си нагоре, редувайте с изпъване напред на лявата или дясната си ръка.

6) Седнете на стол с плътно прилепен гръб към облегалката. Сгънете ръцете си в лактите и ги повдигнете нагоре, така че те да образуват нещо като правоъгълна рамка. Останете в това положение и започнете да изнасяте тялото си наляво и надясно. Направете 20 повторения.

Рейтинг

3.4
Общо 12 гласували
5 3
4 2
3 4
2 3
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

ВАЛЕРИ
ВАЛЕРИ
20.02.2014 16:35
Упражненията са много ефикасни и ще облекчат болката Ви.
0
0