Отслабва ли се с каране на колело

Отслабване с каране на колело

Карането на велосипед е полезно за цялото ви тяло – стяга различни части на краката, дупето, корема, но колоезденето е полезно не само за фигурата ви. Сърцето работи много по-активно, когато карате колело. Честото въртене на педалите ще помогне не само за сваляне на килограмите, но и значително ще намали риска от исхемична болест на сърцето, сочат различни проучвания.

Колоезденето е полезно и за дихателната система на човек – укрепва белите дробове. Докато карате колело, натискът върху белия дроб се увеличава. Това всъщност води и до увеличаване на обема на дроба, съответно се увеличава и насищането на клетките в организма с кислород. Велосипедът укрепва кръвоносните съдове.

Каране на колело

Карането на колело може да помогне да свалите излишните килограми независимо дали карате навън сред природата или се упражнявате във фитнес. Ако дневно карате 30 минути, това ще ви помогне да изгорите огромна част от погълнатите за деня калории - между 300-500 в зависимост от интензитета и терена.

Ако пък сте избрали неравен терен, можете да изгорите доста повече калории. За да има ефект, обаче, е необходимо да сте постоянни – топлите сезони позволяват да правим дълги преходи с велосипед навън, сред природата, а при студено и замръзнало време, можем да използваме фитнеса.

Освен загубата на килограми, карането на колело може да ви помогне и за укрепване и стягане на части от тялото. Колоезденето влияе благоприятно на прасците, стягат се бедрата – както външната, така и вътрешната част.

Велосипед

Не на последно място колелото ще се стегне и седалището ви. Карането на велосипед работи също и за стягане на коремните мускули, освен това укрепва мускулите на гърба. Ръцете и раменете също се напрягат, държейки кормилото постоянно.

Освен всички положителни ползи, колоезденето е истинско удоволствие – помага да се разсеем, да се отърсим от мисли за тежкия работен ден. Затворени в офис по цял ден не можем да се насладим нито на хубавото време, нито на чистия въздух.

Карането на колело надвечер ще ни помогне не само да се раздвижим, а и да си отпочинем мислено от всички неща, които отрупват ежедневието ни.

Рейтинг

3.6
Общо 16 гласували
5 6
4 3
3 4
2 1
1 2
Дай твоята оценка:

Коментари (7)

Koceto
Koceto
28.03.2016 16:24
karaite po 2-3 4asa na den po 30-40 km na tejki skorosti.postoqnno pak neka da ne se otslabva...
4
0
v_l
v_l
13.01.2016 23:22
Отслабва се точно толкова, колкото с който и да било спорт. Въпроса не е с кой спорт, а какъв е режима, колко и какво се яде и пие и как протича останалата част от живота ви.
Карам колело много и не го препоръчвам с цел отслабване. Има по подходящи спортове и най вече комбинации от спортове, които ще дадат по добър резултат.
А конкретно с планинското колоездене се отслабва още по-трудно, но да не задълбаваме в подробности.
1
0
ТТ
ТТ
12.01.2016 17:20
А, да - избери МТБ-то! Велосипеда е по-ергономичен - тъй като не е предвиден за високи скорости, и стойката не се съобразява с аеродинамиката. Съответно риска от гръбначни искривявания (т.н. "котешки гръб", натоварвания, травми в кръста) намалява значително.
1
0
meto
meto
05.09.2014 23:35
Правете шосейни тренировки. Те трябва да бъдат 3,4 през седмицата, като наблегнете на обема - минимум 60 км.След 2 месеца ще берете плодове.
2
0
Ирина
Ирина
09.02.2014 15:43
колело + много вода и плодове и зелен4уци се отслабва много
10
0
вили
вили
18.09.2013 09:55
не мисля че се отслабва карам редовно цяло лято колело по 15км.
7
7