Физическа активност срещу диабет

Спортуване

Винаги, когато се говори за диабет, се споменава нуждата от системна физическа активност. Тя задължително трябва да бъде включена в ежедневния режим на всеки предразположен или вече страдащ от проблема.

Разбира се, това трябва да става след адекватна предварителна подготовка, тъй като при хората на инсулин или други хипогликемични орални медикаменти може да причини хипогликемия, т.е. - ниска кръвна захар.

Инсулиновата резистентност отговаря много добре на физическите натоварвания. Чрез тях се осъществява по-добър контрол върху нивата на кръвната захар и се намалява риска от диабетни усложнения, най-вече при хора с диабет тип 2. От друга страна редовното натоварване заздравява сърцето, понижава кръвното налягане и редуцира стреса. А това са важни фактори при контрола на диабета.

Диабет

Ползите, които човек получава от физическата активност, са много. Чрез нея се подобрява не само физическото състояние. При редовни, регулярни и ежедневни натоварвания, диабет тип 2 може да се предотврати или отложи за много години. Освен това, спортът доказано подобрява контрола на диабета и предотвратява появата на сърдечно-съдови заболявания.

Когато решите да подобрите състоянието си със спорт, то се консултирайте с вашия лекар за подходяща програма. Той трябва да направи точна преценка на здравословното състояние, което ще помогне на вашия ендокринолог да определи идеалната за вас програма за спортуване.

Какво всяка друга здравословна тренировъчна програма, и тази при хората с диабет протича в три етапа: загряване, тренировка и отпускане. Всеки от тези етапи трябва да съответства на физическото ви състояние.

Спорт

След като приключите тренировката си, също трябва да предприемете някои определени стъпки. Най-напред проверете ходилата си. Лошият контрол на диабета може да означава, че кожните инфекции започват лесно.

Погрижете се незабавно за всякакви възпаления. Ако е налице подобен проблем, то се обадете на вашия лекар или специалист педикюрист, ако кожата ви е наранена или имате пришки, които не започват да зарастват в рамките на 24 часа.

Следва измерване на кръвната захар. Това ще ви даде най-пълна представа дали трябва да увеличите или намалите закуската си следващия път, когато спортувате. Нивото на кръвната захар може да падне часове след физическото натоварване, затова се измерва незабавно след и отново след един час и по-често през следващите 24 часа.

Рейтинг

4
Общо 3 гласували
5 1
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари