Палео диета - новият хит в Холивуд

Палео диета

Палео диатата завладя звездите в Холивуд. Истерията около диетата е толкова голяма, че дори излезе книга относно този хранителен режим. Д-р Лорън Кордейн, преподавател във факултета за здраве и физически упражнения в Калифорнийския университет, е решил да обобщи изследванията си в областта на антропологията и да даде една програма за хранене, която да включва прости ястия, да осигурява ситост през целия ден и най-вече - да влияе благотворно на здравето.

Това дава началото на палео диетата. Тя представлява менюто на предците ни, както и продукти, за които сме създадени от природата.

А тези храни са на първо място нетлъстите меса и риби, пресни плодове и зеленчуци. Диетата изключва рафинираните въглехидрати.

Книгата на д-р Кордейн е ръководство по здравословно хранене. Той обръща особено внимание на ползите от различните продукти, включени в неговата програма.

Посочената палео диета включва подробни двуседмични менюта към всички три нива от програмата. Ето най-основните принципи:

Позволени храни:

Диети

Риба и морски дарове - Всички морски видове са позволени, най-вече червените риби.

Месо – Позволени са неограничени количества постно месо, т.е. – без мазнини. За целта месото се вари, пече, задушава, след което му се отцежда останалата мазнина. Ако решите да го пържите, то това трябва да става в малки количества силно загрят зехтин. Свинското и агнешкото месо са най-непрепоръчителни. Най-ползотворни са телешко, пилешко и пуешко.

Плодове и зеленчуци – Количествата за консумация трябва да набавят половината калории от дневното ви меню. За да не се претоварва организма с голямо количество фибри, то в тази група спадат авокадото и различните ядки, а те съдържат полезни мазнини и с тях по-лесно ще набавите необходимите калории от тази група.

Ограничени храни:

Мазнини – Най-вече зехтин, орехи и ленено олио.

Напитки – За момента забравете за безалкохолните диетични напитки, кафето, чайя, виното, бирата и какъвто и да е друг алкохол.

Десерти - Сушените плодове, а ядки - до 130 гр на ден.

Отслабване

Забранени храни

Млечни продукти – От менюто премахнете всички обработени храни, съдържащи млечни продукти, масло, сирене, сметана, сладолед, прясно и кисело мляко.

Бобови - Всички видове боб, нахут, леща, грах, фъстъци, соя и соеви продукти.

Зърнени култури - Ечемик, царевица, просо, овесени ядки, ориз, ръж, пшеница.

Зеленчуците, богати на скорбяла, както и всякакви захарни изделия.

Примерно меню – Първо ниво – Две седмици

Понеделник

Закуска: 1 варено яйце, 1 ябълка, 1 настърган морков и чаша безкофеиново кафе.

Обяд: зелена салата с риба тон и шепа бадеми.

Вечеря: парче варено пуешко, зелена салата, киви и мандарина.

Вторник

Закуска: постна свинска пържола, плод и билков чай.

Обяд: спаначена салата, парче печена морска риба, карфиол на скара и ябълка.

Риба

Вечеря: супа от тиквички, парче задушено телешко и смокини.

Сряда

Закуска: грейпфрут, резен студено телешко и чаша безкофеиново кафе.

Обяд: отворено хранене.

Вечеря: резен авокадо и домати, парче варени пилешки гърди, пресни плодове и малко ядки.

Четвъртък

Закуска: 2 бъркани яйца, пресен плод и билков чай.

Обяд: зелена салата със скариди, пресни плодове и билков чай.

Вечеря: доматена супа, зелена салата с маслини, парче печено телешко, пресни плодове и чаша червено вино.

Петък

Закуска: пресни плодове, рулца от раци и вода с лимон.

Обяд: пиле със зеленчуци, салата от домати и маслини и студен чай.

Вечеря: отворено хранене

Събота

Закуска: пресни плодове, парче студено пилешко и билков чай.

Обяд: зелена салата със скариди, пресни плодове и вода с лимон.

Вечеря: печена скумрия, салата от домати и краставици, пресни плодове и чаша бяло вино.

Неделя

Закуска: отворено хранене.

Обяд: пилешка салата с бадеми и билков чай.

Вечеря: резен домат и авокадо, пилешки гърди на скара, броколи на пара и вода с лимон.

Следващите второ и трето ниво отново продължават по 14 дни. Единствената разлика е, че вече имате право на две отворени хранения през седмицата. Когато достигнете желаното тегло, преминете към трето ниво, като съставите менюто си според примерното меню от първото ниво. Тогава отвореното хранене е само веднъж в седмицата.

3.8
Общо 5 гласували
5 2
4 1
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати