Как да се предпазим от мускулната треска

Мускулна треска

Мускулната треска е признак за голяма физическо натоварване, което е предизвикало болка. Натоварвания, на които подлагаме тялото си, предизвикват напрежение.

За да се предпазим от мускулната треска, която често се появява след физическо претоварване, съществуват няколко изпитани начина.

Активна загрявка

Специалистите съветват преди да започнете с упражненията за натоварване, да направите няколко аеробни упражнения, с които да подготвите организма си за физическото натоварване.

В тези упражнения се включва и бягането, което ще учести пулса ви и ще ви помогне да загреете тялото си до изпотяване.

Разгрявка

Пиенето на вода

Научно обосновано е становището, че всеки човек трябва да пие между 1.5 и 2 литра на вода на ден, а хората, които активно се занимават със спорт, трябва да пият и повече.

Специалистите напомнят, че вода трябва да се пие редовно, особено в по-топлите дни, за да не обезводните организма си. Болките в мускулите и спазмите могат да бъдат резултат именно от такова обезводняване.

Масаж

Не трябва да забравяте и посещенията при масажист, ако тренирате редовно, тъй като професионалният масаж, освен че отпуска тялото ви, ще ви помогне и да се освободите от натрупаните токсини.

Можете и сами да масажирате рисковите зони, като използвате масажна лейка или домашен масажор.

Разтягане

Разтягане на мускулите

Претоварването на мускулите след активно физическо натоварване може да бъде избегнато и ако правите упражнения за разтягане. Редовното разтягане кара мускулните влакна да се активират.

Когато разпускате мускула и почивате, той се отпуска напълно и позволява да бъде разтегнат още повече. Това позволява и формиране на сила в него, каквато няма да може да постигнете само с тежести.

Редовните тренировки

Пристъпите на болка след физическо натоварване могат да бъдат избегнати и ако тренирате редовно, без да прекъсвате.

Ако ви се наложи за известно време да спрете с тренировките, експертите препоръчват, да започнете внимателно и постепенно физическите натоварвания след това.

3.8
Общо 4 гласували
5 1
4 2
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Катерина
Катерина
24.05.2014 11:08
А по-лесният вариант е да стегнеш мускула за 15-30 минути и минава. :)
1
0