Хранителен режим

Лек хранителен режим след празничното преяждане

Ако сте усетили, че покрай празничните дни сте качили някое и друго излишно килце, можете да започнете разтоварващ режим. Всъщност всичко зависи от това до каква степен сте прекалили с количеството храна, но общо взето ще са ви нужни само няколко дена, през които да наблегнете на плодово-млечно или зеленчуково меню.

Повечето хора качват не повече от три килограма покрай дългите дни на празниците или с други думи, нужен в е около месец, за да се върнете в предишната си форма.

Наблегнете повече на плодове през първия ден от разтоварващия си режим – най-добре би било, ако не ядете нищо друго освен тях през този ден. Пийте и много течности – без напитки със захар или каквито и да е подсладители. Наблягайте повече на вода или ако предпочитате топли напитки – чай.

След този ден или два на разтоварване само с плодове можете да започнете да се храните и с други храни и всъщност да поддържате режима, който сте имали преди голямото преяждане по празниците. Хранете се умерено и на малки порции, но по-често.

Не подлагайте тялото си на тормоз – хранете се, просто се опитайте да похапвате умерено. Има съществена разлика между разтоварване и гладуване. Гладуването означава, че човек не поглъща нищо, което носи хранителни вещества на организма.

Диета

Разтоварването, от своя страна, означава да се набляга на по-леки ястиязеленчукови супи, пюрета, салати и пр.

Все пак този разтоварващ режим, който е наситен основно с плодове и зеленчуци, трябва да продължи не повече от два – три дена. След това започнете постепенно да включвате и останалите продукти в менюто си, но внимавайте да не преяждате.

Ако не можете да прецените какво количество храна трябва да изяждате, сипете си толкова, колкото хапвате по принцип, и изяжте две трети от сложеното в чинията.

Освен промяната в храненето трябва да започнете и да спортувате – вероятно по време на празниците сте пропускали упражненията, но вече е време да се върнете към предишния режим.

Тъй като е студено и едва ли ви се ходи по разходки, можете да посещавате фитнес или да правите физически упражнения у дома. Ако все пак студът навън не ви пречи, ходете пеша на работа.

4
Общо 2 гласували
5 1
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати