Съвети за здравословно отслабване

Здравословно отслабване

Здравословното отслабване е сред най-разискваните теми в нашето ежедневие. Малко известен е фактът, че в древността този въпрос също е бил повдиган.

Още Хипократ е отбелязал в своите научни трудове, че слабите хора живеят по-дълго от пълните, а с развиването на медицинските познания става ясно, че причината за много разпространени болести се дължи именно на затлъстяването.

Днес съществуват най-разнообразни диети, които се приемат от някои диетолози, а от други се отхвърлят напълно като нездравословни.

Най-важният принцип при здравословното отслабване е диетата да е съобразена с индивидуалните особености на човека, който ще я практикува.

Така например менюто за болни от хронични заболявания на сърдечносъдовата система ще е съвсем различно от това на пациенти, страдащи от диабет, както и менюто на кърмачките, сравнено с менюто на жени, които вече не кърмят.

Почти всички диетолози са на мнение, че здравословното отслабване не трябва да се базира на драстична диета, съпътствана от гладуване и че каквато и диета да спазва човек, тя трябва да бъде съпроводена с физическа активност.

Спорт

Спортът може да бъде всякакъв. Ако не разполагате с достатъчно време, за да посещавате конкретни тренировки, можете да си отделите по 30 мин., за да тичате, да скачате на въже или просто да практикувате ежедневно упражнения у дома.

По този начин при отслабването няма да се стигне до увисване на кожата, а и организмът Ви ще се чувства много по-ободрен.

По отношение на храната трябва да спазвате принципа диетата Ви да е с ниска калорийност, храната да е разнообразна, богата на витамини и да създава усещането за ситост. Повечето диети включват около 150 г печено или сварено нетлъсто месо и консумацията на зеленчуци и плодове.

Човек трябва да приема около 100 г белтъчини, като 50 % от тях да са от животински произход. Киселото и прясното мляко, сиренето и кашкавалът трябва да са обезсолени и обезмаслени. Въглехидратите се ограничават до около 150 г дневно, а мазнините не трябва да надхвърлят 40 г.

Тестените храни трябва драстично да се намалят, разрешена е само консумацията на черен или пълнозърнест хляб и то в малки количества.

Сладките неща са забранени по време на периода, в който сте на хранителен режим, а ако толкова Ви се прииска нещо сладко можете да хапнете парченце черен шоколад или да добавите половин лъжичка мед в киселото или прясното мляко.

Рейтинг

4.3
Общо 3 гласували
5 2
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари