Храни и упражнения за по-добра памет

Полезни храни

Добрата памет говори и за добро здраве на мозъка. Много често с напредване на годините се стига до пропуски в запаметяването, като понякога са налице и странични фактори, обременяващи паметта.

Във всички случаи и независимо от възрастта има начини човек да се справи със загубата на памет, да засили концентрацията си и да успее ефективно да запомни научената информация.

Не всички хора са наясно, че храната, която се консумира ежедневно, дава отражение не само на физическото здраве. Продуктите носят редица хранителни вещества, които са от значение и за правилното функциониране на мисловната дейност.

Специалистите в областта препоръчват да се похапват повече банани, дини, кайсии и пъпеши. Според сезона може да се наблегне и на листните [зеленчуци] като къдраво зеле, спанак, както и на броколи, тиква.

За да функционира с пълна сила, на мозъка са му нужни и обилни количества рибни продукти заради на съдържащите в тях омега-3 мастни киселини. Такива се откриват в орехите, лененото семе, боб, тиквените семки.

Здравословно хранене

Зеленият чай е помощник на мозъка, засилващ паметта. Той съдържа полифеноли, които повлиява и повишават паметта и бдителността на човек.

Важно е да се избягва консумацията на преработени храни, както и на мазните такива.

От значение за подобряване на паметта е добрият сън, почивката, разходките, а заедно с тях и физическата активност. Така се увеличава притокът на кислород към мозъка и се засилва паметта му.

Опитайте да се забавлявате в ежедневието, прекарвайте повече време с близките си, занимавайте се с любими за Вас дейности.

Малки трикове, които могат да бъдат полезни, са четенето на глас; опитайте се да разберете текста, защото така ще може да го запомните по-лесно и по-бързо. За някои хора писането е начин да се справят с новата информация.

Важно е в процеса на запомняне да не бързате. Не натоварвайте мозъка си, защото не му помагате по този начин. Открийте своя метод - чрез повече цветове, музика и редица други.

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати