Укрепете мускулите около ставите с тези упражнения

Упражнения

Много хора имат проблеми със ставите и то особено тези, които са в напреднала възраст. В това няма нищо необичайно, тъй като с течение на времето ставите започват да се износват и понякога дори се стига до заместването им с нови.

Макар засега да не е открито кое точно довежда до износването им, е доказано че има някои алтернативни методи, които допринасят за укрепването на мускулите около тях и които забавят процеса на износването им.

В случая става въпрос за най-обикновени физкултурни упражнения, които трябва да свикнете да изпълнявате, ако не всеки ден, то поне през ден. Отдолу са показани примерни упражнения, които можете да изпълнявате, като не е задължително да правите всички на куп, а просто да ги редувате:

1. Застанете на колене с опора на ръцете и започнете да повдигате дясното коляно напред и изправяте гърба в дъгообразна форма нагоре. В същото време навеждайте главата надолу и навътре, докато коляното се опре в челото Ви. Издишвайте. После изнесете десния крак нагоре и назад, повдигайки главата и гърдите напред. Вдишвайте и върнете тялото си в изходно положение. Редувайте краката и повторете упражнението 10- 15 пъти;

Махове

2. От изправено положение подскачайте на левия крак на място по 5 пъти, а десния дръжте свит в коляното. Направете това и с десния крак, като придържате левия свит в коляното, и повторете 10- 15 пъти;

3. Легнете на пода и отпуснете свободно ръце до тялото, като дишате свободно. Изпъвайте едното стъпало в шпиц, а другото дръжте максимално свито със сочещи нагоре пръсти. Редувайте краката и направете това упражнение 10- 15 пъти;

4. Легнете по гръб и започнете с мах да повдигате едновременно трупа и краката, така че с ръцете да докосвате пръстите на краката си. Повторете движението 5- 10 пъти.

5. Легнете по гръб, като поставите ръцете встрани с длани, допрени на пода. Започнете постепенно да повдигате крака, докато усетите, че докосвате с тях пода над главата. Повтаряте това упражнение 5 пъти.

6. Легнете на пода с вдигнати нагоре крака на 90 градуса и поставени ръце зад тила. С краката започват да се описват по 3 кръга вдясно и по 3 кръга вляво, но бавно. Това упражнение, освен че спомага за укрепване на мускулите около ставите, е много ефективно и за засилване на коремната мускулатура.

4
Общо 2 гласували
5 1
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати