Бъдете във форма със степ аеробика

Аеробика
Твоята оценка за:
Бъдете във форма със степ аеробика
3.0 от 1 Глас

Степ аеробиката е популярен спорт в много страни по света вече в продължение на десет години. Този тип аеробика е изобретен в САЩ от известния спортен инструктор Джина Милър.

След като Джина претърпяла травма на коляното, за да се възстанови, използвала стълбището на собствения си дом. Започнала да прави упражненията, редуващи се с изкачване и спускане. И така постигнала отлични резултати.

Когато възвръща добрата си физическа форма, Джина Милър използва своята идея за създаване на изцяло нов вид аеробика. Така се е появила степ аеробиката.

Фитнес

За нея се изисква специална платформа. Платформата може да бъде различна на дължина, но не повече от 40 сантиметра в широчина. С твърде широка платформа не е удобно да се изпълняват упражненията.

Височина зависи от нивото на обучение. Колкото по-висока е платформата, толкова натоварването е по-голямо. Тоест за начинаещи са препоръчителни по-ниски платформи.

Повърхността на платформата също така е важна. Обикновено тя е покрита с оребрена гума. Това покритие е необходимо, за да предотврати евентуални подхлъзвания. По отношение на фитнес клубовете, платформите там обикновено са достъпни в достатъчни количества.

Степ Аеробика

Степ-аеробиката задължително е предшествана от загряване. Необходимо е да се подготвят сърцето и мускулите за очакващото ги натоварване. Средната продължително на една тренировка по степ аеробика трае около 50 минути. За начинаещи е препоръчително да се започне с 20 минути и постепенно да се увеличава продължителността. Изчислено е, че по време на една тренировка се изгарят между 250-400 калории. За да се подобри ефективността, може да се използва по-висока платформа.

Леките и ритмични движения на музика по време на степ аеробиката са доста прости и начинаещите могат лесно и бързо да се научат. Тренировките значително подобрява краката, бедрата и задните части. В допълнение увеличават общия тонус на мускулите на цялото тяло, укрепват сърдечно-съдовата система. Развиват гъвкавост и пластичност, подобряват координацията на движенията.

За да се постигне максимален ефект по време на урока, можете да използвате малки гири, те осигуряват допълнително напрежение в мускулите на ръцете и гърдите.

За начинаещи в степ аеробиката е по-добре да започнат да се занимават с нея във фитнес-клубове. Така лесно и бързо ще усвоят основните движения, а атмосферата и заниманията в група ще окажат положително психологическо въздействие.

Степ аеробиката има положителен ефект върху цялото тяло, укрепва дихателната, сърдечно-съдовата, мускулната и нервната система, помага за нормализиране на кръвното налягане и дейността на вестибуларния апарат.

  • Любими
  • Google+
  • Pinterest

Бъди първият, който ще даде своя отзив тук!

Водещи от категорията

Избрано

Подобни Статии

От другите сайтове

В текущата страница виждате Бъдете във форма със степ аеробика. Ако имате критика или считате че публикуваната информация не отговоря на заглавието Бъдете във форма със степ аеробика, можете да се обърнете към екипа ни от линка за контакт. Пишете ни и ако бихте искали да напишем още информация за Бъдете във форма със степ аеробика.