Просо

Хапвайте просо за здраво сърце

Преди векове просото е било диворастящо растение, на което никой не обръщал внимание, а след като хората го култивирали заради хранителните му вещества, то се превърнало в житото на бедните. Това са фактите от историята.

Истината е, че за да бъде то култивирано, наистина е имало причина. Просото е изключително богато на витамините от В-групата, на витамин А, Е и РР. Освен това изобилства от минерали, като сред най-полезните е магнезият, приемът на който има важно значение за функционирането на сърцето. Ето още какво е добре да знаете за просото и защо е добре да го консумирате:

- Магнезият, който се съдържа в просото, понижава високото кръвно налягане и предпазва от пристъп на сърдечен удар и дори инфаркт. Особено полезен е за хората, страдащи от сърдечно-съдови заболявания или диабет;

- Магнезият също така предпазва от астма и приемът му е препоръчителен за хората, които често получават пристъпи на мигрена или каквото и да е главоболие.

- От всички елементи най-важни за сърцето са магнезият и калият, а калий има също в изобилие в просото. Той подобрява функцията на сърдечния мускул и регулира сърдечния ритъм. Действа отводнително и предпазва организма от повишаване на кръвното;

Просо

- Ако консумирате редовно просо, ще можете да се предпазите от появата на жлъчни камъни. Това важи особено за жените, като според последните проучвания, ако те консумират богати на фибри храни, каквото е просото, рискът от поява на жлъчни камъни намалява с около 15 %;

- Просото съдържа също така фосфор, силиций, никел, мед и йод, като специално фосфорът е важна съставка на нуклеиновите киселини;

- Можете лесно и бързо да си приготвите каша от просо, която, освен че ще Ви засити, ще Ви дари и с много енергия;

- Ако имате дворно място можете дори да си засадите просо, защото то е изключително лесно за отглеждане. Именно поради тази причина хората са го сеели на местата, на които нищо друго не виреело. Представлява едногодишно житно растение, което дори не изисква и поливане. А същевременно е пълно с въглехидрати, скорбяла, минерални соли и белтъчини.

0
Общо 0 гласували
5 0
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати