Няколко излишни кила след празниците? Бърз план за действие

Отслабване

Празниците са зад гърба ни, но килограмите упорито остават. Статистиката сочи, че по време на коледно-новогодишните празници качваме средно по 1-2 кг, които никога повече не сваляме.

Ако са минали няколко седмици, но кантарът така и не показва по-малко, то е време за действие. За да възстановите предишното си тегло, са нужни кардинални мерки. Колкото по-рано, толкова по-добре.

Първата стъпка логично е храненето. Премахнете всичко калорично. Похапвайте само храни, които се усвояват от организма, без да го натоварват. Подходящи за това са млечните продукти, зърнените храни, яйцата, плодовете и зеленчуците.

Фибри

Плодовете и зеленчуците винаги се препоръчват при здравословните режими. Те са богат източник на витамини и минерали, но и на хранителни влакна – фибри. Последните се свързват с червата и извеждат от тях много от вредните вещества и излишъците от мазнини.

Колкото и странно да звучи, яйцата също се смятат за полезна и лека храна. 98% от тях се усвояват от организма. Дневно могат да се похапват без притеснение по 1-2 варени яйца. В жълтъка им холестеролът се съчетава с лецитин и на практика не е вреден за организма.

Яйца

В белтъка пък се съдържат необходимите за организма аминокиселини. Това прави яйцата подходяща алтернатива на месото за определен период от време. Освен това в белтъците се съдържа комбинация от вещества, които нормализират мастния обмен и подпомагат изгарянето на мазнините.

Картофите също са подходяща храна за разтоварване. Въпреки че невинаги се смятат за диетичен продукт, точно в този момент са подходящи. Задушени или сварени, те са лесно усвоими, с малко калории и не натоварват организма.

В следпразничния период най-голям враг е гладът. Основен елемент от процеса на отслабване е закуската. Въпреки че е най-важното хранене за деня, тя не трябва да надвишава 400 ккал. Ако не се заситите в ранни зори, то на обед организмът ще поиска да навакса. Това в никакъв случай не е от полза за организма ви.

Когато почувствате глад, не забравяйте супите. Няма нещо, което да засища по-добре от една постна супа. Тя винаги е здравословният избор пред тестените и мазни продукти. През периода на възстановяване е добре да забравите всичко мазно. Най-добре е да похапвате само задушено и печено.

Постна супа

Солта трябва да се спре или най-малкото да се ограничи. Тя е сред основните стимуланти на апетита. Към забранените храни попадат още майонезата и алкохолът.

Не се ограничавайте до приема само на няколко продукта. Всяка храна може да е полезна, стига да е по малко. Порциите трябва да се редуцират. Обичайните чинии за основното трябва да се заменят с десертни, а купите за супа – с чаши.

Последният задължителен елемент в борбата за възстановяване на ритъма и килограмите е физическата активност. Освен че допринасят за добрия тонус, те изгарят калории. Спортът създава положителни емоции и повишава самооценката. Към отслабването трябва да се подхожда именно с подобни емоции - добро настроение и позитивизъм.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари