Периодично гладуване – защо, какво и как?

Гладуване

Периодичното гладуване е сред новите методи за отслабване. То набира все по-широка популярност и наистина действа. Освен върху тялото то действа и върху мозъка.

Този тип гладуване не е диета, а по-скоро модел на хранене. В подхода се ограничава приемът на храна в определени часове от деня. Това обикновено са периоди от 16 часа. През това време единствените позволени неща са вода и черно кафе. След тях идва период от 8 часа, в които се приемат всички калории за деня.

Иновативната хранителна стратегия има много варианти. Те варират - един от тях включва два дни на пълно 24-часово гладуване, друг - 18 часово гладуване с 6 –часов прозорец на хранене или 20 –часово гладуване с 4 часов прозорец на хранене.

Иновативния метод за регулиране на теглото има редица ползи за здравето. Периодичното гладуване действа на клетъчно и хормонално ниво. Основният хормон, който се влияе по време на глад, е този на растежа (HGH). Освен че изгражда мускулна маса, той изгаря мазнини. Освен това, когато тялото е в състояние на глад, то прави промени в гените, които оказват ефект върху дълголетието и намалява чувствителността към инсулин. Наблюденията над метода показват, че периодичното гладуване предизвиква повишено изгаряне на мазнини дори когато количеството на дневните калории е еднакво с обичайно приеманите.

Периодичното гладуване не е свързано с чувство за глад. Тъй като калориите се приемат в по-кратък прозорец от време, тялото се чувства сито до следващото хранене. Освен това то позволява тялото да се изчисти от излишното и да поддържаш форма по-лесно.

Кафе

Както всеки други режим, така и този с периодичното гладуване има своите недостатъци. Основният тук е, че подобен тип хранене пречи на качването на мускулна маса.

Времевите прозорци за гладуване трябва да са предварително определени. За започване на режима най-здравословно е 16-часовото гладуване с 8-часов хранителен прозорец. Часовете, в които спим, се броят към прозореца без храна. Така че започвате с 16 часово гладуване.

Преспивате 8 часа и ви остават още 8. Така остават 2 часа хранителен прозорец преди лягане. Следва спане 8 часа, пропускане на закуската и приемане на първото хранене преди ранния следобед.

Методът е добър за хора, които са свикнали да не закусват, и тези, свикнали да се нахвърлят на храната след работа. Въпреки това прозорците с и без храна са индивидуални. Всеки може сам да организира дневния си режим, като разпредели гладуването спрямо него.

Периодично гладуване

В първите две седмици на режима може да усетите пристъпи на глад в часовете без храна. След тях ще ви става все по-лесно. За да премине състоянието по-леко може да се приемат черно кафе, тъй като потиска апетита и напитки с нула калории като газирана вода, защото носи ситост.

Периодичното гладуване не би трябвало да се отразява на тренировките. Когато сме гладни, понякога дори тренираме по-добре, отколкото когато се опитваме да изпълняваме определена физическа активност на пълен стомах. Ако все пак изпитвате някакви затруднения, то сложете тренировката в часовия прозорец с хранене.

Примерно меню за загуба на тегло:

6:00 – чаша черно кафе;

11:00 - BCAA (хранителна добавка, аминокиселини) преди тренировка;

2:00 - 240 г печено пилешко месо, 150 г пълнозърнеста паста, 1 чаша сос Маринара, 1 чаша зелен фасул

Броколи

5:00 - 240 г крехко телешко месо, 230 г сладки картофи, 1 чаша броколи, 1 ябълка, 1 купичка (200 г) сладолед

9:00 - 2 мерителни лъжици суроватъчен протеин, 1 чаша горски плодове, 1 чаша овесени ядки, 2 с.л. фъстъчено масло

10:00 – Старт на прозорец с гладуване.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Анонимен
Анонимен
17.03.2018 15:56
Така е обяснено, че нищо не се разбира.
Не може ли да се напише по-просто: Всеки ден след 16 часа неядене, следват 8 часа, в които може де се яде. Например: от 20:00 ч. не се яде до другия ден до 12:00 ч., а се пие само вода, а от 12:00 ч. може се яде до 20:00 ч., на колкото си искате пъти.
2
1