Храни срещу косопад при мъжете

1 от 7 Снимки

Косопадът при мъжете се активизира най-много в края на лятото и началото на есента, твърди проучване, публикувано от Британския институт по дерматология. Предполагаемата причина е в смяната на температурите и по-голямата влажност на въздуха, които са катализатори за по-интензивната загуба на коса.

Учените изследвали повече от 5000 мъже, страдащи от интензивен косопад. Обектите на изследването живеели в осем различни държави.

Проучването продължило 12 години, като доброволците били преглеждани при смяната на всеки сезон, за да се установи връзката между косопада и смяната на времето. Данните ясно показали, че той се увеличава повече при преминаването от лято към есен, отколкото от зима към пролет. Авторите на изследването обаче твърдят, че са необходими още изследвания, за да се докаже ясно, че косата пада според сезона.

Въпреки че е нормално да губим известно количество коса всеки ден, ако се притеснявате, че проблемът се задълбочава, непременно трябва да се обърнете към лекар.

Дерматолозите, направили изследването, препоръчват, ако косопадът не е прекалено интензивен, представителите на силния пол да променят хранителния си режим, особено при идването на есента и предстоящата зима.

Експертите препоръчват по-честото ядене на леща, тъй като в нея има голямо количесто протеин, цинк и биотин. Тя е отличен източник на фолиева киселина, която е необходима за възстановяване на здравето на червените кръвни клетки, които доставят на кожата и скалпа необходимия кислород.

Също така срещу косопад е препоръчителна и консумацията на ягоди заради завишеното наличие на силициев диоксид. Този минерал, съдържащ се във вкусните плодове, е от жизненоважно значение за здравината на косата и растежа ѝ. Други храни, богати на силиций, са оризът, овесът, лукът, зелето, краставицата и карфиолът.

Киселото мляко е богато на витамин В5 и витамин D, за които е известно, че благоприятстват здравето на космените фоликули. Млякото може да се ползва и за маска за коса. Дерматолозите препоръчват и консумирането на храни, богати на витамин С. Той поддържа абсорбцията на желязо в тялото, чийто дефицит може да доведе до загуба на коса. Витамин С е известен и със своите антиоксидантни свойства, които намаляват щетите, причинени от свободните радикали, които могат да направят косата ви крехка и слаба.

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати