Списък на храните в диетата Майнд

Списък на храните в диетата Майнд

Много изследвания установяват връзката между храната и състоянието на ума. Но има едно, което показва, че диетата Майнд може да намали риска от развитие на болестта на Алцхаймер.

Основана на години изследвания на храни, за които е известно, че са от полза или вреда за мисленето и паметта, диетата Майнд съчетава най-доброто от Средиземноморската диета и режима Даш, концентрирайки се в частите от всяка от тях, които са свързани с деменцията. Името Майнд е много подходящо, образувано от абревиатурата на английски за двете диети и интервенция за невродегенеративно забавяне и означаващо на английски ум.

Екипът е проследил над 900 души на възраст между 58 и 98 години. За период от почти пет години те са оценявани на базата на подробни въпросници за храненето и ежегодно тестване на когнитивната функция. Диетите на участниците са оценявани според това колко тясно отговарят на някоя от посочените.

Даш намалява риска от болестта на Алцхаймер с 39%, Майнд – с 53%, а Средиземноморската – с 54%. Но ако участниците не се придържат стриктно към избрания режим, само Майнд дава значителни резултати. Намалява риска с 53% при тези, които го следват, а с 35% при тези, които го спазват сравнително добре.

В проучването участниците с най-високи оценки за диета Майнд са яли сирене и пържени или бързи храни по-малко от веднъж седмично, червено месо по-малко от четири пъти седмично, а сладки неща - по-малко от пет пъти седмично. Като основен източник на мазнини са използвали зехтин, а маслото и маргаринът са намалени до по-малко от супена лъжица дневно. Това показва, че за намаляването на риска от Алцхаймер не просто трябва да се ядат полезни за мозъка храни, но и трябва да се избягват вредните.

Ето списък на полезните храни и колко често да ги консумирате:

Много пълнозърнести храни

Списък на храните в диетата Майнд

Яжте поне три порции пълнозърнести продукти на ден. Една порция е половин чаша, като може да е сварени цели зърна или пълнозърнести макаронени изделия. Друг вариант за една порция е филия пълнозърнест хляб.

Зеленолистни зеленчуци

Списък на храните в диетата Майнд

Зеленолистните зеленчуци трябва да са 6 порции седмично, като една се рявнява на 1 чаша сварени или 2 чаши сурови.

Ядки

Ядките са 5 порции седмично, а една порция е малка шепа ядки или 2 супени лъжици масло от ядки.

Горски плодове

Списък на храните в диетата Майнд

Горските плодове са 2 порции седмично, като една е половин чаша, без да се добавя захар.

Бобови растения

Списък на храните в диетата Майнд

Бобовите са поне 3 порции седмично, а една се равнява на половин чаша сготвени.

Зехтин

Списък на храните в диетата Майнд

Зехтинът екстра върджин се използва като основен източник на мазнини на мястото на маслото или други мазнини.

Птиче месо

Списък на храните в диетата Майнд

Яжте две или повече порции птиче месо седмично, като една се равнява на около 100 грама.

Риба

Списък на храните в диетата Майнд

Освен това се препоръчва една порция от 100 грама риба седмично.

А колко алкохол?

Списък на храните в диетата Майнд

Ако не можете без алкохол, допустими са едно питие за жените и две за мъжете. Едно питие е 50 мл твърд алкохол, 150 мл вино или 350 мл бира.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари