Мускулна треска

Мускулна треска

Състоянието мускулна треска е познато на всеки човек. Мускулната треска представлява онази специфична болка или дискомфорт, които остават от 24 до 72 часа след интензивно или нестандартно натоварване на определени мускули или мускулна група.

Като основна причина за появата на мускулна треска се смяташе синтезът на млечна киселина. Според по-нови проучвания обаче се твърди, че всъщност става въпрос за миниатюрни разкъсвания в мускулната тъкан, които са причинени от необичайно или неравномерно натоварване.

Като основен аргумент за отпадането на теорията за млечната киселина е фактът, че тя се разсейва бързо в тялото и няма как да се обясни оставащата на следващия ден болка.

Въпреки че все още не е изяснен точният механизъм за получаването на мускулна треска, най-вероятно начинът на натоварване е основен фактор за развитието ѝ.

Упражненията, които изискват много неравномерни натоварвания, могат да доведат до едни от най-тежките форми на мускулна треска, защото подобни натоварвания биха причинили по-големи поражения на мускулната тъкан, отколкото стандартните равномерни натоварвания, като изкачване.

Болки в мускулите

Според друго изследване мускулната треска не е предизвикана от самата болка в мускулната тъкан, а се дължи на подсилващи процеси. Мускулът веднага реагира на тренировката, като се подсилва до степен по-висока от предишната чрез изграждане на нови сегменти в самата мускулна тъкан.

Самият процес на засилване кара клетките да нарастват и да упражняват натиск върху околните артерии и нерви, причинявайки неприятната мускулна треска.

Симптоми при мускулна треска

Мускулната треска причинява скованост, подуване, болки и загуба на физическа сила. Нейната продължителност може да доведе до още по-голямо подуване и болки в ставите, удължавайки допълнително мускулното напрежение. Все още е спорно наличието на връзка между мускулната треска, почивката и хипертрофията на самия мускул.

Мускулният дискомфорт води до намалена трудоспособност в деня след физическото натоварване, отказ от тренировки и обща умора. Когато е по-изразена човек чувства болка при сядане, ставане, клякане, качване и слизане по стълби.

Лечение на мускулна треска

Факт е, че най-добрата профилактика срещу мускулна треска е самата мускулна треска, предизвикана съвсем наскоро. След като веднъж човек свикне с болката, той може да я понася седмици наред, след като веднъж е преживял първоначалните трудности. Затова е необходимо да се тренира редовно.

Препоръчва се да се първоначално да се избягва тежко натоварване по време на тренировки и като цяло постепенно да се върви от по-малки към по-големи натоварвания.

Мускули

Експерти съветват мускулите да се пазят от внезапни и големи физически натоварвания, в случай, че човек изпитва много силна мускулна треска. В тези случаи е добре да се правят топли компреси с цел подобряване на кръвообращението в страдащите от треска мускули.

Според общоприети схващания за по-бързото възстановяване от мускулна треска помагат студените и масажните компреси. Според други те са напълно противопоказни, защото увеличават времето за заздравяне на мускулните влакна.

Някои храни, богати на животински протеини /мляко, яйца/ подпомагат по-бързото възстановяване на мускулите. Приемът на витамини и верижно-разклонени аминокиселини също облекчава симптомите.

Друг вариант за по-бързо преодоляване на треската е приемът на хапчета за успокояване на болката. В повечето случаи тези медикаменти не са необходими, защото организмът е изцяло в състояние да се справи сам.

Имайте предвид, че приемът на аспирин помага срещу болката, но трябва да се използва като крайна мярка, защото блокира мускулния растеж.

Мускулната треска не бива да предизвиква безпокойство у хората. Тя означава, че организмът е бил натоварен повече от онова, за което е подготвен. Това в никакъв случай не означава болест.

3.4
Общо 5 гласували
5 1
4 1
3 2
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати