ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Здравословно Хранене»Полезни закуски от средиземноморската диета

Полезни закуски от средиземноморската диета

Кристина ЧерниковаКристина Черникова
Дарт Вейдър
2k190298
Полезни закуски от средиземноморската кухня
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
Качество без компромис:
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
29.00 лв.
Виж ››

Средиземноморската диета се основава на един от най-здравословните диетични планове. Няколко проучвания в тази област през последните години показаха, че тази диета е полезна за сърцето, за мозъка и също помага за поддържане на фигурата.

Ако следвате средиземноморската диета, повече от вероятно зехтин, гръцко кисело мляко, сирене фета, маслини, ядки, плодове, мед, пълнозърнести храни, риба и постно птиче месо са част от вашето меню. Знаете ли обаче какви здравословни закуски можете да ядете между основните хранения за деня, ако спазвате средиземноморската диета? Ето няколко вкусни и нискокалорични идеи за средиземноморско меню.

Много е важно, ако спазвате средиземноморската диета, да приготвяте закуските си у дома и да се откажете от нездравословни купени храни, които съдържат в излишък захар, сол и други нездравословни съставки. Когато времето не ви позволява да приготвяте яденето си от предната вечер, изберете някои 100% натурални като плодове, кисело мляко или ядки.

Ето няколко идеи за закуски от средиземноморската диета:

Гуакамоле

Гуакамоле - между обяд и вечеря можете да огладнеете, особено ако вечеряте късно, след 7 ч. В такава ситуация ще ви е необходима питателна закуска, която не саботира вашата фигура. Направете сос от гуакамоле от авокадо, като използвате лимонов сок, сол, черен пипер и нарязан домат. Сервирайте соса, получен върху пълнозърнест плосък хляб.

Хумус от цвекло - сложете в блендера шепа варен нахут (консервиран или сварен от вас), няколко кубчета варено цвекло, лимонов сок, сол, черен пипер и каквито други подправки искате и ги превърнете в хумус. Вземете го със себе си в офиса, с пълнозърнест хляб, или със сурови зеленчуци.

Смес от зеленчуци - пригответе в буркан здравословна средиземноморска закуска, която ще ви даде дневната доза необходими витамини, на основата на пръчици краставици, стръкове целина, розички броколи, но също и резенчета чушка.

Печени тиквени семки - сложете малко тиквени семки в тава, изпечете ги добре и ги дръжте под ръка. Ако сте вкъщи и сте гладни между храненията, хапнете вкусни и полезни тиквени семки вместо чипс или пуканки.

Салата с нахут

Салата от нахут - нарязвате на ситно 3 чери домата, 1 краставица, няколко маслини и ги смесвате в купа с шепа варен нахут. Сервирайте тази салата, подправена с щипка сол, черен пипер и лимонов сок. Можете да използвате и магданоз.

Кисело мляко с банан и фъстъчено масло - гладен ли сте и също жадувате за нещо сладко? Смесете гръцко кисело мляко с няколко филийки банан и чаена лъжичка фъстъчено масло. Тази закуска е не само засищаща, но и много вкусна и ви кара да забравите за сладкия апетит.

Средиземноморски шишчета - изяжте 2 шишчета от чери домати, маслини, малко моцарела и чушки като закуска между храненията.

Пита с маслини и домати - пригответе парче пълнозърнест пита с черни маслини и чери домати и ще получите бърза и много здравословна, вдъхновена от средиземноморието закуска.

За критични ситуации имайте под ръка в чантата или колата си някои бързи закуски като: сушени плодове, ядки, семена, бадеми или кашу - разбира се, непечени и здравословни.

Какво нямате право да ядете, ако сте на средиземноморска диета?

Средиземноморска кухня

- Храни, богати на захари като сокове, бонбони, сладолед или друг десерт;

- Рафинирани зърнени храни като бял хляб или бяла паста;

- Трансмазнини, открити в маргарина, както и много преработени храни, които съдържат маргарин;

- Рафинирани масла като соево или рапично масло;

- Преработено месо като колбаси, колбаси или полуфабрикати, като замразени охлюви;

- Преработени храни, особено тези с етикет „ниско съдържание на мазнини“ или „диетични“.

Когато почувствате, че гладът ви обзема, но все пак трябва да изчакате до следващото хранене или закуска, пийте много вода. Чайове и лимонади, разбира се в неподсладената версия, също могат да бъдат много полезни в това отношение.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest