ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Здравословно Хранене»Здравословни ползи от консумацията на качамак

Здравословни ползи от консумацията на качамак

Кристина ЧерниковаКристина Черникова
Дарт Вейдър
2k190298
Здравословни ползи от консумацията на качамак
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
Качество без компромис:
Еластични фитнес ленти с дръжки и педали + ръководство
29.00 лв.
Виж ››

Обикновеният качамак, който може да се гарнира по различни начини, крие ползи за здравето ни.

Качамакът, наричан още полента и мамалига, е добре позната храна на нашата трапеза. Той се прави от царевично брашно/царевичен грис и е евтин вариант за похапване. Може да се овкуси с червен пипер, сирене, пръжки или сладко.

Неправомерно презиран и някога считан за храна на бедните, традиционния качамак съдържа вещества, много важни за оптималното функциониране на тялото. 

Царевичните зърна, от които се получава полента, са богати на ненаситени мастни киселини, съдържат нишесте, витамини от В-комплекс, витамини Е и К, желязо, фосфор, магнезий, цинк, калий и фибри. Дори някои от хранителните вещества да се загубят чрез кипене, над 60% от тях се запазват.

Подпомага храносмилането

Като много лесно смилаем и богат на фибри, той допринася за доброто храносмилане. Страдащите от гастрит или язва се съветват да заменят хляба с качамак, за да се насладят на неговия успокояващ ефект, намалявайки киселинността на стомаха. 

Установено е, че чрез улесняване развитието на полезните бактерии в червата, честата консумация на качамак може да предотврати сериозни заболявания на храносмилателния тракт, включително рак на дебелото черво.

Обикновен качамак

Предпазва черния дроб

Установено е, че при популациите, които консумират царевично брашно ежедневно, чернодробните заболявания са десет пъти по-рядко срещани, отколкото при онези, които не го правят. 

Диетична храна е

Качамак също се препоръчва при диети, особено след като има само половината калории, съдържащи се в същото количество хляб. Освен това бързо води до чувство за ситост. 

В допълнение към замяната на хляба с полента, за да отслабнете, има няколко правила, които трябва да се спазват: не повече от 100 грама качамак на хранене, т.е. И не го комбинирайте със сирене или тлъсто месо, заквасена сметана, вкусни бъркани яйца, конфитюр!

Полента

Качамак се смесва много добре с определени ястия. Може да се яде с храни, богати на протеини, като сирене, мляко или месо. Може да се яде и с боб, нахут или леща. 

По този начин получаваме балансирани и в същото време любими ястия. Можем лесно да консумираме полезен качамак вместо хляб всеки ден, ако сме негови почитатели.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest