ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Здравословно Хранене»Съвети за хранене от Китай

Съвети за хранене от Китай

Съвети за хранене от Китай
Спортен колан за отслабване с ефект на сауна
Препоръчано за теб:
Спортен колан за отслабване с ефект на сауна
20.00 лв.
Виж ››

Пролетта е време, когато всеки започва за мисли за фигурата си с оглед на това, че дебелите зимни дрехи ще отпаднат от всекидневния гардероб. Предложенията за диети са многобройни и често се наблюдават съвпадения в много отношения. По-нестандартна и интересна може да се окаже една китайска пролетна диета заради начина, по който на Изток гледат на храната.

Традиционната китайска медицина отправя съвети да се промени начина на живот, а не само храненето, тъй като това ще донесе положителна промяна за здравето и фигурата. Добрият баланс между храната е всъщност разковничето, а не различни начини за гладуване. Отказът от група храни или еднообразното хранене не могат да осигурят здравето през целия живот.

Освен това диетата не може да бъде универсална. Някои храни са подходящи за определени хора, но не стават за други. Например хората, които не понасят студа, е редно да консумират повече затоплящи храни, а тези, които трудно се справят в жегите, е добре да избират охлаждащите. Климатичните промени и сезоните не може да се пренебрегват при избора на храна.

Затоплящи храни - това са лютите чушки, лукът, джинджифилът, а към студените спадат краставиците, млякото, ментата, целината, доматите, цитрусовите плодове.

Елемент от храната, който обикновено се пренебрегва на запад, но е важен в Китай, е цветът на продуктите. На трапезата всеки ден трябва да присъстват всички цветове, характерни за храната - жълто, зелено, червено, черно и бяло за зеленчуците. Това е сигурен и лесен признак, по който се разбира, че храненето е пълноценно.

Варената храна се усвоява по-лесно от други обработки и затова е добре да се предпочита винаги, когато рецептата за готвене го позволява.

Съветите за хранене в Китай са прости и ефикасни:

Съвети за отслабване от Китай

- Когато човек се почувства сит, трябва да стане веднага от масата;

- Разнообразното меню трябва да бъде всекидневна цел. Така не само се осигуряват всички нужни хранителни вещества, но и хранещият се не се отегчава от еднообразната храна;

- Месо и млечни продукти трябва да се консумират, защото са полезни, но в ограничени количества;

- Отслабването ще стане лесно, ако се намалят продукти като бананите, сладкишите, фъстъците, соевите продукти, лимоните и захарта;

- Топлата храна подпомага метаболизма и храносмилането;

- Протеините трябва да имат превес над въглехидратите;

- Закуската не бива да се пропуска, тя зарежда с енергия и стимулира метаболизма;

- След хранене се препоръчва леко разтриване на стомаха и кратка разходка. Така мазнините ще започнат да се разграждат;

- Малките порции храна, приемани по-често, са по-добра опция от храненето 3 пъти на ден;

- Препоръчва се също да пие повече вода и да се избягват газирани и алкохолни напитки;

- Редовният спорт и ежедневното разтягане са полезни.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest