ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Диети»Здравословни ползи от интервалното гладуване

Здравословни ползи от интервалното гладуване

Здравословни ползи от интервалното гладуване
Неопренов колан с цип за отслабване и стягане - 130 см-17%
Препоръчано за теб:
Неопренов колан с цип за отслабване и стягане - 130 см
20.00 лв.
16.50 лв.
Виж ››

Отслабването е процес, с който повече хора се сблъскват. Той възниква в стремежа да се елиминират излишните килограми и да се постигне оптимално тегло, в което човек да се почувства уверено и комфортно.

Загубата на килограми най-често се постига с помощта на диетични режими. Те действат на принципа ограничаване на храни, които могат да окажат негативно въздействие върху тялото и да доведат до натрупване на килограми. Отслабването може да се постигне и чрез диети в съчетание с физически тренировки. Целият отрасъл на здравословно хранене и диетични режими бележи динамично развитие. Така се раждат все по-модерни и щадящи методи за загуба на тегло.

Интервалното гладуване е типичен пример за иновация в диетичния свят. Този тип диета се нарича още фастинг и се характеризира с периодично гладуване в определен времеви диапазон от деня. През времето на гладуване могат да се приемат чайове или други напитки, а може и да се прилага изцяло сух пост.

Какви са ползите от интервалното гладуване?

Понижаване риска от диабет

Според проучвания, интервалното гладуване е режим, който има потенциал да намали рисковете от развиване на диабет. Интервалното гладуване потиска симптоми, водещи до диабет, като високо кръвно налягане, високи нива на холестерол, затлъстяване в коремната област и висока кръвна захар.

Интервално гладуване

Премахване на мазнините от коремната област

Според научни изследвания, интервалното гладуване води до премахване на мазнините в областта на корема. За целта, то трябва да бъде прилагано минимум в съотношение на 10 часа хранене и 14 часа глад. Тогава в рамките на 12 седмици ще се забележат ефектите от режима.

Регулиране на кръвното налягане

Интервалното гладуване в режима 16:8 или 16 часа глад и 8 часа хранене, имат много по-нисък калориен прием. Вследствие на изследване се оказва, че режимът допринася за понижаване на кръвното налягане.

Потискане на оксидативния стрес

Доказано интервалното гладуване може да води до добро кръвно налягане и оптимална чувствителност към инсулин. Освен това, изследванията сочат, че този режим допринася за повишена резистентност към оксидативен стрес, който свободни радикали могат да развалят структурата на ДНК важни протеини.

Допринася в борбата с възпаленията

Друга полза от интервалното гладуване е, че то спомага в борбата с инфекциите, травмите и заболяванията. Режимът има доказан противовъзпалителен ефект, който редуцира риска от симптоми на астма и метаболитни заболявания.

Вижте още видове диети.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest