ezine.bg»Статии»Здраве»Как да се предпазим»Да се предпазим от стреса

Да се предпазим от стреса

Да се предпазим от стреса
Бял пластмасов кухненски стелаж с колелца - 56см
Практичен аксесоар за вашия дом:
Бял пластмасов кухненски стелаж с колелца - 56см
30.00 лв.
Виж ››

Стресът ни съпътства навсякъде. Най-податливи към неговото въздействие са предимно по-емоционалните и чувствителни хора. Той се проявява в наличие на силно нервно напрежение, което може да се дължи на много фактори. При всички случаи това се отразява отрицателно на нашето психическо и физическо състояние и ние трябва да вземем мерки за неговото преодоляване.

Мислете позитивно

Един сигурен начин да се преборим със стреса и подобрим живота си като цяло, това е да сме настроени оптимистично. Някои скептици биха опонирали, че когато в ежедневието си не виждаме нищо положително, няма как да бъдем настроени позитивно, но това е само оправдание за тяхната липса на желание да променят мисленето си. Истината е, че винаги има нещо положително около нас и е необходимо просто да излезем от клопката на негативните емоции за да го забележим.

Според психолозите, мислите на човека влияят не само върху моментното му емоционално състояние, но те определят дори характера на събитията, които му предстоят. В това има доста здрава логика. Всеки от нас е забелязал, че както „ни тръгне денят“, така и завършва. Когато сме под въздействието на някаква положителна емоция например, сякаш хубавите неща не спират да се случват. Така че, игнорирайте поредния конфликт у дома /или яростен изблик на вашия шеф/ и съсредоточете мислите си върху нещо хубаво, което се е случило или предстои да се случи. Това е сигурен начин да противодействате на стреса.

Поглезете се с удоволствия

Не се отказвайте от нещата, които ви носят радост. Всеки ден правете нещо, което ви доставя удоволствие, независимо какво е то. Понякога дребните неща могат да имат много голям ефект и да ни донесат изключително приятни емоции. А точно приятните емоции са най-силния ни съюзник в борбата със стреса.

Спортувайте активно

Физическото натоварване укрепва тялото и оказва мощно въздействие върху психиката, като я прави много по-издръжлива. Може би не разполагате с достатъчно време за да посещавате фитнес, например, но винаги можете да отделите 20 мин. на ден, за да направите някоя серия от упражнения.

Един отличен вариант е също, ако просто танцувате на любимата си музика. Няма никакво значение дали сте добър танцьор или не, просто се отдайте на ритъма и ще забележите, че всички неприятни мисли неусетно са си отишли.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest