Дамското неразположение е виновникът за импулсивното желание на представителките на нежния пол да се впуснат в шопинг-надпревара, сочи проучване на британски психолози.
Времето, в което жените са обзети от лудо харчене на финикийски знаци за дрешки и финтифлюшки, започва десет дни преди цикъла.
Психолозите смятат, че шопингът може да е начин те да се справят с негативните емоции, свързани с хормоналните промени.
Безразборното ръсене на пари, изглежда, е свързано със силните емоции, които тресат дамите.
Те се чувстват стресирани или депресирани и е по-вероятно да пазаруват, за да се ободрят, и използват шопинга, за да регулират емоциите си.
Другото обяснение е, че жените купуват предмети, които ги карат да се чувстват по-привлекателни 14 дни преди месечния им цикъл, когато са най-плодовити.
Направените по това време покупки са главно за разкрасяване, включително бижута, грим и високи обувки.
Шопинг-манията може да се определи като натрапчиво желание за пазаруване, свойствено за модерната жена, култивирана в епохата на масовия потребител.
Неусетно или не огромните молове и заобикалящите ни на всяка крачка магазини ни действат на подсъзнателно ниво. Те са навсякъде и щеш не щеш, ставаш техен клиент съответно рядко или често.
Когато пазаруването се превърне в ежедневие, говорим вече за зависимост, било то и психическа. Но е добре да помислим дали една нова дрешка решава трайно някой проблем или ни спасява от определени комплекси. Надали.