ezine.bg»Статии»Красота»Лице и Тяло»Кожата ти има нужда от тези храни

Кожата ти има нужда от тези храни

Кожата ти има нужда от тези храни
UV стерилизатор за четки за зъби + дозатор
Практичен аксесоар за вашия дом:
UV стерилизатор за четки за зъби + дозатор
49.00 лв.
Виж ››

Хубавият външен вид зависи от доста фактори. Първо и най-важно е да запомним, че за да бъдем със сияйна и чиста кожа, трябва ежедневно да се грижим за нея.

Необходими са подходящи продукти за почистване, за подхранване на кожата. Освен това е желателно да се храним правилно – има няколко храни, които са особено полезни за здравия вид на всяка кожа. Ето и кои са те:

Броколи

Броколи

Броколите са едни от задължителните храни в менюто, ако искате да изглеждате перфектно. Съдържат овлажняващи омега-3 мастни киселини, голямо количество витамин С, фибри. Няма някакво конкретно количество, което трябва да изяждате, но е хубаво всеки ден да консумирате от зеленчука.

Всъщност тъмнозелените зеленчуци като цяло са изключително полезни за кожата, тъй като съдържат желязо и калций, които правят кожата здрава.

Моркови

Морковите са следващият зеленчук, който не бива да пренебрегвате, тъй като в тях има голямо съдържание на бета каротин. Той ще забави стареенето на кожата – организмът превръща бета каротина във витамин А, който пък, от своя страна, помага за по-бързо зарастване на различни рани.

Семена от чия

Чия за красива кожа

Семената от чия, които можете да намерите в магазините за здравословно хранене, също трябва да присъстват ежедневно в менюто. Достатъчно е да похапвате около 2 с.л. дневно. Те са изключително полезни заради богатото съдържание на фибри и мастни киселини. Семената от чия ще помогнат да се отървете от токсините в тялото си.

Риба

Риба – мазни риби, каквато е сьомгата, са особено препоръчителни за хора, които имат суха кожа. Богати са на омега-3 мастни киселини. При редовна консумация на риба (поне два пъти за седмица) ще забележите, че кожата ви е хидратирана и възпаленията минават по-бързо и лесно.

Бразилски орех

Бразилският орех е особено полезен, защото е богат на селен. Само четири ядки на ден ще ни осигурят необходимия минимум на този елемент за организма. Селенът предпазва кожата от преждевременна поява на бръчки.

Червено цвекло

Цвеклото също трябва да присъства в менюто ви – то е изключително богато на антиоксиданти и минерали. Този зеленчук предпазва от вредното въздействие, което имат свободните радикали в организма ни.

Авокадо

Авокадо за красива кожа

Авокадото е богато на витамин Е – в случай че не предпочитате авокадо, набавете си конкретния витамин със слънчогледови семки или с бадеми.

Червени плодове и зеленчуци

Червени плодове и зеленчуци, които са богати на ликопен – той се намира най-вече в доматите, динята, гуавата и червения грейпфрут.

За да имат всички тези храни ефект, не бива да забравяме за водата. Ако искате всички тези елементи да проработят и да направят кожата ви здрава и неустоима на вид, трябва да поглъщате достатъчно количество вода на ден.

Можете да разнообразявате водата с няколко чаши зелен чай на ден – в него се съдържат полифеноли, които предпазват кожата от ултравиолетовите лъчи.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest