ezine.bg»Статии»Мода»Модни Икони»Великите дизайнери: Джими Чу

Великите дизайнери: Джими Чу

Джими Чу
Стилна кутия за бижута от полипропилен - 25 см
Качество без компромис:
Стилна кутия за бижута от полипропилен - 25 см
59.00 лв.
Виж ››

Сред най-големите имена на дизайнери на обувки ярко блести Джими Чу. Подобно на Маноло Бланик, неговата слава също се поддържа от популярните филми „Сексът и градът” и „Дяволът носи „Прада”.

Оказва се обаче, че нито дяволът носи само „Прада”, нито Кари Брадшоу - само Маноло Бланик. Елегантните обувки на Джими Чу с нищо не отстъпват на тях. През последните няколко години бутиците на марката се увеличават в световен мащаб въпреки високите цени и още по-високите токчета.

Животът на родения през 1961 г. в бедно семейство моден гений е доказателство, че талантът може да те заведе почти навсякъде. Обущарският занаят е потомствен в семейството на Чу: майка му и баща му шият обувки в град Патонг. Техните произведения обаче служат за ежедневието на малайзийците, а не за разходки по червения килим.

Талантливото момче напуска училище рано, за да прави обувки с баща си. Създава първия си чифт по изцяло собствен дизайн още на 11-годишна възраст. След посещение на роднини в Лондон, той решава да остане.

Така, през 1983 г. завършва Техническия колеж за обувна индустрия в Лондон, който сега е част от Лондонския колеж за мода. Чу разкрива, че е работил на непълно работно време в ресторанти и като чистач в завод за обувки, за да подпомогне финансирането на образованието си.

Дизайнер Джими Чу
Снимка: AFP

През 80-те години започва да прави ръчно обувки, като наема част от старата болница в Източен Лондон. Обувките му били с марка „Lucky shoes”, но финансовата нестабилност му носи малък брой клиенти.

Повратен момент за кариерата на Чу е представянето на негови обувки на рекордните 8 страници в списание Vogue през 1988 година, след което неговите дизайни стават все по-търсени. Самата принцеса Даяна решава да подаде ръка на младия дизайнер и поръчва цели 6 чифта.

Уникалните обувки не са били достъпни за повечето жени, но това се променя през 1996 г., когато Тамара Мелън – редактор на британския Vogue, му предлага да създадат линия, достъпна за всички. Следващата година заедно отварят първия бутик „Jimmy Choo” в Лондон.

Днес всички въздишат по лъскавите витрини на марката, която има магазини из цял свят. Пайети, ярки цветове и велур, високи цени и още по-високи токчета – това са най-характерните черти на обувките на Джими.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest