ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Здравословно Хранене»Правилното хранене за хора от третата възраст

Правилното хранене за хора от третата възраст

Трета възраст

С напредването на възрастта хранителният режим, който сме свикнали да спазваме, трябва доста да се промени. Това важи особено много за тези, които са започнали да се обездвижват или пък страдат от наднормено тегло. Но дори и при напълно здравите хора от третата възраст годините започват да оказват по някакъв начин влиянието си, а е всеизвестен факт, че рационалното хранене може да добави още поне 10 години към живота Ви.

Ето защо тук сме решили да изброим някои прости правила, касаещи здравословното хранене на по-възрастните хора, за да може всеки сам да изготви за себе подходяща диета, като се съобразява и с конкретното си физическо състояние:

- При хората от третата възраст е важно правило да бъдат намалени значително въглехидратите, като независимо колко са полезни плодовете и зеленчуците, те не трябва да надвишават повече от 300 г на ден. Спокойно можете да похапвате 1 домат и 1 краставица или пък по 2-3 круши. Важно е да избирате сезонните плодове и зеленчуци. Ако Ви се дояде определен зеленчук, който не можете да намерите в прясно състояние, е по-добре да избирате замразените продукти, а не консервираните;

- Избягвайте червените меса, за които се знае, че могат да предизвикат атеросклероза. Наблегнете на заешко, пилешко и пуешко за сметка на говеждото, свинското и овнешкото. Консумирайте риба когато пожелаете, но не по-малко от 2 пъти седмично;

- Макар действително яйцата да довеждат до появата на висок холестерол, това важи единствено ако се прекалява с консумацията им или пък просто, ако страдате от заболяване на черния дроб. Спокойно можете да си позволите да ядете по 2-3 яйца на седмица, за предпочитане сварени, а не пържени;

Риба

- Опитайте се максимално да избягвате захарните продукти и тестените изделия и не си мислете, че използването на изкуствен подсладител е по безвредно от обикновената захар. Това важи само за тези, които страдат от диабет или имат подобни заболявания;

- Отдайте предпочитания на растителните мазнини пред животинските, като наблягате на зехтина. Максималната дневна доза не е добре да надхвърля 4- 5 с.л.;

- Не пържете и не панирайте продуктите, а ги консумирайте варени, задушени или печени.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest