ezine.bg»Статии»Здраве»Здравни Съвети»Храни, билки и подправки с противовъзпалително действие

Храни, билки и подправки с противовъзпалително действие

Храни, билки и подправки с противовъзпалително действие
Кутия за хапчета с отделения с нож за разрязване
Качество без компромис:
Кутия за хапчета с отделения с нож за разрязване
8.00 лв.
Виж ››

При направени изследвания на причините за различни болести е установено, че в основата им стои някакво възпаление в организма. Възпалението е съвсем обикновен и дори полезен процес, който се получава, когато белите кръвни клетки в организма се борят с външни тела, като бактериите и вирусите, за да защитят организма ни. Това обаче довежда до неприятни резултати при излизане на този процес от контрол. Храненето има голям дял в цялата верига от свързани събития в този процес.

Всички автоимунни заболявания, всички заболявания на опорно-двигателния апарат като различните видове артрит, всички заболявания на билиарната система, алергиите, заболявания на сърцето, дори Алцхаймер и диабет, както и безбройните алергии може да имат в основата си някакъв вид възпаление. Много често то възниква като резултат от начина на хранене на човека.

Необходимо е да се спазва диетичен режим с храни, билки и подправки с противовъзпалително действие. Здравословна диета, на база на пълноценна, непреработена и неконсервирана храна има оздравителен ефект върху организма.

Храни, билки и подправки с противовъзпалително действие

Полезни мазнини

Противовъзпалителни храни

Полезните мазнини са противовъзпалителни храни. Те се откриват в храните, които са източник на омега-3 мастни киселини. Има ги в мазните риби като дива сьомга, сардини, херинга, аншоа. Ще ги откриете в ленено семе, конопено семе и орехи. За набавяне на полезни мазнини могат да послужат и зехтинът, масло от авокадо, орехово масло.

Плодове

Противовъзпалителни храни

Плодовете са противовъзпалителни храни. Същото се отнася и за зеленчуците. Те са подходяща храна са богати на витамини и антиоксиданти. Най-полезни от тях са лукът, чесънът, чушките, зеленолистните зеленчуци. Съдържат каротиноиди, които играят роля на антиоксиданти, витамин К, който е полезен за черния дроб, и витамин Е.

Билки

Билки и подправки с противовъзпалително действие са много. Ето някои от тях: куркума, риган, розмарин, джинджифил, зелен чай. Тези подправки съдържат полифеноли, които действат благотворно на организма при възпаления и са преграда пред свободните радикали, като по този начин забавят процесите на стареене.

Един от зеленчуците с най-силно противовъзпалително действие е чушката и подправките, които се получават при обработката на зеленчука - сладкият и лютивият червен пипер, който съдържа капсаицин. Той подобрява храносмилането и има антибактериален и противовъзпалителен ефект. Помага и за горене на калории. Не е подходящ обаче за хората с проблеми на билиарната система.

Съвети за здравословно хранене с храни, билки и подправки

Храни, билки и подправки с противовъзпалително действие

- Необходимо е да се избягват мазнини, които са нездравословни. Това са животинските мазнини. Те се съдържат в маслото, маргарина, пържените храни, както и във всички храни, съдържащи трансмазнини;

- Нужно е да се увеличи количеството на приеманите ненаситени мазнини. Те се съдържат в зехтина, тлъстите риби, рибеното масло, орехите, лененото и конопеното масло;

- Наложително е пълното изключване от менюто на рафинираните брашна, захарта и всички храни с висок гликемичен индекс;

- Нуждата от захари се набавя от плодовете. Затова е плодовете и зеленчуците трябва да са основна част от храненето при хора с възпалителни заболявания;

- Консумирайте повече храни, билки и подправки с противовъзпалително действие;

- Избягвайте храни, към които имате непоносимост.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest