Витамини срещу косопад

Витамини срещу косопад

Преждевременният косопад е неприятно изживяване, с което трудно може да се справите. За щастие, има начини за лечение, а именно приемане на определени витамини срещу косопад, които могат да обърнат процеса.

Най-хубавото е, че можете да си набавите тези витамини чрез консумацията на разнообразни храни с питателни хранителни вещества. Те трябва да са и основният ви източник на витамини, а не разнообразните добавки, продавани в аптеките.

Експертите съветват срещу косопад да приемате аминокиселини и протеини, тъй като те помагат на тялото да произвежда кератин, жизненоважен компонент от структурата на косата. Освен това биотин и антиоксиданти като витамини С и Е също са жизненоважни.

Свободните радикали могат да повредят скалпа и космените фоликули. Тези антиоксиданти помагат на клетките да се преборят със свободните радикали. Витамин В12 и желязо също играят важна роля за растежа на косата.

Всички клетки се нуждаят от витамин А за растеж. Това включва косата, най-бързо растящата тъкан в човешкото тяло. Витамин А също помага на кожните жлези да направят мазна субстанция, наречена себум. Себумът овлажнява скалпа и помага да се поддържа косата здрава. Диетите с недостиг на витамин А могат да доведат до няколко проблема, включително загуба на коса.

Макар че е важно да си набавяте достатъчно витамин А, твърде много може да бъде опасно. Проучванията показват, че предозирането също може да допринесе за загуба на коса. Точно затова е важно да приемате този витамин от естествени източници.

Сладките картофи, морковите, тиквите, спанакът и зелето са с високо съдържание на бета-каротин, който се превръща във витамин А. Витамин А може да се намери и в животински продукти като мляко, яйца и кисело мляко. Маслото от черен дроб на треска е особено добър източник.

Витамини за спиране на косопада
Снимка: 1

Един от най-ефикасните витамини срещу косопад е B7, наречен биотин. Повечето проучвания разглеждат дефицита на биотин като причина за загубата на коса при хора.

Витамините от група В помагат за създаването на червени кръвни клетки, които пренасят кислород и хранителни вещества към скалпа и космените фоликули.

Тези процеси са важни за растежа на косата. Можете да получите витамините от група В от много храни, включително пълнозърнести храни, бадеми, месо, риба, морски дарове и тъмнозелени листни зеленчуци. Освен това, животинските храни са единствените добри източници на витамин В12. Така че, ако следвате вегетарианска или веган диета, помислете за приемане на добавка.

Ниските нива на витамин D са свързани с алопеция, технически термин за косопад. Изследванията показват също, че витамин D може да помогне за създаването на нови фоликули – малките пори в скалпа, където може да расте нова коса. Вашето тяло произвежда витамин D чрез директен контакт със слънчевите лъчи. Добрите хранителни източници на витамин D включват тлъста риба, масло от черен дроб на треска, някои гъби и обогатени храни.

Вече знаете кои са витамините срещу косопад. Приемайте ги, за да се радвате на крепко здраве и красива коса.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати