Грижа за мазна кожа

Грижа за кожата на лицето

Лесно ще разберете дали имате мазна кожа. Прокарайте пръсти по лицето си и ако усетите леко мазно или влажно покритие, това означава, че кожата ви е мазна. Осемдесет процента от хората имат склонност към мазна кожа.

Този тип кожа трябва всеки ден да се измива със специално измиващо средство за мазна кожа на лицето. Грижата за мазната кожа се изразява в това да се отстраните нейната мазнина и излишното лъщене, да се свият широките пори и да се намали склонността към черни точки.

Мазната кожа изисква доста грижи, за да е в перфектно състояние. Тя постоянно лъщи, порите са разширени, но в същото време мазната кожа има своите предимства.

Тя остава дълго време млада и еластична, върху нея по-късно се появяват бръчки. Мазният филм не дава на влагата да се изпарява и блокира въздействието на вредните вещества отвън.

Лъщенето от мазната кожа се отстранява с помощта на пудра, която не трябва да е с ефект на блясък. Преди нанасянето на пудрата трябва да се почисти лицето със салфетка.

Два пъти дневно мазната кожа е добре да се измива със специален гел на водна основа или да се почиства със специално тоалетно мляко за мазна кожа.

Остатъкът от измиващото средство се отстранява с помощта на отвара от мента. Лосионите със спирт не са препоръчителни, тъй като изсушават кожата.

Ако имате черни точки на лицето, направете парна баня, тя почиства добре лицето. Не използвайте ексфолианти, тъй като те ще влошат ситуацията. Сутрин след измиване използвайте омекотяващ крем, за да избегнете усещането за стягане.

Съвети при мазна кожа

Определени навици са от съществено значение за грижата за кожата, за да придобиете здрав вид през цялата година. 

Правило 1

Използвайте само продукти за грижа за кожата, адаптирани към типа кожа. За да се грижите правилно за мазната си кожа, най-важното е първо да се уверите, че използвате продукти, създадени специално за вашия тип кожа. Сухата кожа няма същите нужди като мазната кожа.

Правило 2

Обърнете специално внимание на чувствителните зони. Определени части на лицето (око, устни и др.) Имат по-тънка, по-крехка кожа. Тези зони се нуждаят от специални грижи, особено контурите на очите и устните. Това са най-чувствителните зони на лицето и се нуждаят от специално внимание.

Хидратация на кожата

Правило 3

Осигурете нежно почистване на мазната кожа. Трябва да се грижите за мазната кожа чрез почистващите средства, които използвате. За да не раздразните кожата си и да запазите естествения баланс, трябва да използвате почистващ гел с неутрално pH, специално създаден за нежно почистване на епидермиса ви.

Правило 4

Кожата на околоочния контур е 10 пъти по-фина от кожата на останалата част от лицето. Изберете специална рутина за почистване на тази зона.

Правило 5

Ексфолирането е от съществено значение за мазната кожа. Използвайте подходящо ексфолиращо средство веднъж или два пъти седмично. Субстанцията трябва да бъде ефективна, но деликатна. Изберете ексфолиращ продукт за мазна кожа с неутрално pH, който е идеален за пречистване и изглаждане на кожата, като същевременно спазва естествения баланс.

Правило 6

Хидратацията на кожата е от съществено значение. Дермата съдържа 70% вода, а епидермисът 15%. За да поддържате кожата си добре хидратирана, важно е да изберете овлажнител, който осигурява баланс на нивото на водата в кожата. Можете също така да използвате овлажняваща маска, като премахнете излишъка със спрей с термална вода.

Правило 7

За предпочитане е хипоалергенна козметика. За да избегнете риска от алергии, които идват от продукти, които не са подходящи за вашата кожа, използвайте хипоалергенни продукти за грим, специално проектирани да задоволят нуждите на всички типове кожа, дори чувствителна кожа.

Правило 8

Слънцезащитните продукти за мазна кожа не бива да се пропускат. Независимо от сезона, изберете продукти за грижа, които включват слънцезащитни продукти. Те намаляват вредното въздействие на слънцето, което ускорява стареенето.

Правило 9

Почистване на мазна кожа

Внимавайте за външни фактори, които също могат да доведат до поява на акне и омазняване на кожата. Замърсяване, дим, стрес... Всичко това има вредно въздействие върху кожата. Използвайте продукти за грижа за мазна кожа преди да излезете от дома, за да се предпазите от ежедневните стресови състояния и почистете кожата си, когато се върнете. Също не забравяйте за маските за мазна кожа.

Правило 10

Не пренебрегвайте устните си. Веднага щом почувствате нужда, използвайте възстановяващ крем за устни. Не се колебайте да приложите отново тази чувствителна област, особено когато е необходимо.

Диета при мазна кожа

Ако имате мазна кожа, трябва да съобразите с това своето меню. Не прекалявайте с пикантните подправки, въздържайте се от прекаляване с черен пипер, горчица и оцет.

Тези продукти дразнят мастните жлези и предизвикват допълнителни проблеми. Наблегнете на пълнозърнестия хляб, кисело мляко, плодове и зеленчуци.

Ето някои храни, които са полезни за мазна кожа:

1. Пълнозърнести храни

Кафявият ориз, ечемикът, царевицата, овесът и просото са богати на фибри и подпомагат нормализирането на храносмилането. Консумирайте тези зърнени храни поне два пъти на ден и ще видите, че производството на себум ще намалее и няма да блестите през цялото време.

Можете да ги използвате в салати по избор, или пък смесени с мляко за закуска, в полезни супи, бульони, сосове, прясна паста или вкусни яхнии.

2. Кокосова вода

Може да не ви се стори очевидно, но хидратацията е много важна за поддържане на матовия вид на кожата. Ако сте свикнали да пиете газирани сокове или много кофеинови напитки много често, време е да изберете други течности, които да хидратирате. Кофеинът и киселините в напитките само ще повишат сухотата на кожата, което ще насърчи производството на себум.

Кокосовата вода е много добър източник на витамин С, който може да регулира количеството на себум и да придаде свеж вид на кожата. Пийте кокосова вода всеки ден, за да поддържате кожата еластична и хидратирана, предотвратявайки пъпки, белези и пигментни петна. Кокосовата вода е идеална след тренировка или следобед, когато може да се изкушите да прибягвате до сочни сладкиши, за да премахнете умората или апатията.

Кокосова вода за мазна кожа

3. Банани

Бананът е отличен източник на витамин D и калий. Ако ги ядете ежедневно, бананите ще действат бързо, за да детоксикират цялото тяло и ще дадат полезен тласък на храносмилането.

Тези плодове минимизират появата на разширени пори и предотвратяват натрупването на прахови частици или замърсители върху повърхността на кожата. Препоръчва се да ядете банан или сутрин, непосредствено след като станете, или вечер, преди лягане. Като допълнителна полза ще ви помогне да се отпуснете да заспите по-лесно, а през деня засилва силата на концентрацията и предотвратява мигрена.

4. Лимони

Те съдържат много витамин С и антиоксиданти. Неутрализира вредния ефект на свободните радикали, предотвратява появата на бръчки, премахва пъпки, пигментни петна и белези. Лимоните абсорбират себума много добре от лицето, оставяйки кожата гладка и свежа. Можете, или да пиете сок от половин лимон, комбиниран с чаша хладка вода всяка сутрин на празен стомах, или да мажете лицето си с малко лимонов сок всеки ден, след което нанесете овлажнител. Вторият вариант обаче ви препоръчваме да правите само след консулатия с дерматолог.

Това са най-важните грижи за мазна кожа. Спазвайте нашите съвети и се радвайте на добро самочувствие!

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати